ادوات موسیقی, گیتار

گیتار الکتریک برای شروع : 10 گیتار برتر برای گیتاریست‌های تازه‌کار

گیتار الکتریک مناسب شروع

اگر شما هم تازه میخواهید به دنیای گیتار الکتریک وارد شوید، شاید سخت ترین کارتان انتخاب بهترین گیتار الکتریک برای شروع باشه. این موضوع به ویژه در این روز ها به دلیل دسترسی آسان به این ساز و تعداد زیاد گزینه‌های مختلف برای خرید، مسئله پیچیده‌تری شده است. از استرات‌های ارزان‌قیمت تا دینکی‌ها، تعداد زیادی از گیتارها در بازار وجود دارد.با ساز برتر همراه باشید تا با این گیتار ها آشنا شوید.

چه چیزی باعث می شود یک گیتار الکتریک برای شروع مناسب باشد؟

تمام تازه کاران همانند هم نیست، به همین دلیل گیتارهای الکتریک تازه‌کاران هم بسیار متنوع هستند. اما به طور کلی، چند ویژگی کلی برای گیتارهای این سطح وجود دارد.

  1. قیمت مناسب: هیچکدام از این گیتارها خرج هنگفتی روی دست شما نمیگذارند – احتمالاً نمی‌خواهید سرمایه زیادی را در ابتدای کار در این ساز سرمایه‌گذاری کنید.
  2. طول کوتاه: بسیاری از گیتارهای تازه‌کاران هم معمولاً طول کوتاه‌تری دارند – این به این معناست که نواختنشان برای دست‌های کوچک‌تر با تنش کمتری روبرو می‌شود که تجربه راحت‌تری برای نوازندگان جوان ایجاد می‌کند.
  3. سازهای ساده: این ها همه سازهای ساده هستند – هیچ سیستم‌های سوئیچینگ پیچیده یا ترمولوهای شناور و نگهداری‌ناپذیری وجود ندارد!

بهترین گیتار های الکتریک برای شروع در یک نگاه

گیتار الکتریک YAMAHA PACIFICA قیمت
گیتار الکتریک YAMAHA PACIFICA قیمت

1. Yamaha Pacifica

یک ساز عالی برای تازه‌کاران

با بیش از دو دهه حضور در بازار، Pacifica هدیه‌ای از یاماها به تمام تازه‌کاران است. آیا شما به دنبال ساختار عالی، چوب‌های با کیفیت یا قابلیت نواختن بهتر هستید، Pacifica ویژگی‌هایی دارد که معتبرترین گیتارهای شروع را پشتیبانی می‌کند.

تنظیمات پیکاپ با دو سینگل-کوئیل و یک هامباکر النیکو V در بریج، صداهای واضح با یک میانه تقویت شده ایجاد می‌کند. این همراه با یک سوئیچ پنج‌گانه، گیتاری را به وجود آورده است که نه تنها صدای شفاف فندر را شبیه‌سازی می‌کند، بلکه در طیف وسیعی از سبک‌ها قابل نواختن است.

قیمت و مشخصات : گیتار الکتریک یاماها pacifica

گیتار الکتریک فندر SQUIER LRL – Brown Sunburst
گیتار الکتریک فندر SQUIER LRL – Brown Sunburst

2. Squier Stratocaster

کلاسیک ارزان

نمی‌توانید واقعاً کلاسیک‌تر از یک استراتوکستر بگیرید. و Stratocaster از Squier یک جلوه وینتج دارد. چه بخواهیدمانند جیمی هندریکس بنوازید و یا صداهای کلین مارک ناپفلر را تمرین کنید، sonic Stratocaster شما را به آنجا می‌ خواهید میرساند – شما همه تجهیزات استراتوکستر استاندارد را دارید، مهمترین آن‌ها سه سینگل-کوئیل و یک ویبراتوی وینتیج است.

یک دلیل دیگری هم وجود دارد ، آن هم این که بسیاری از نوازندگان افسانه‌ای استرات را انتخاب کرده‌اند.

قیمت و مشخصات : گیتار الکتریک Squier Stratocaster

3. Jackson JS11 Dinky

برای متال باز ها

اگر تا به حال متال نمی‌نواختید، Jackson JS11 Dinky هر کاری را انجام می‌دهد تا این موضوع را تغییر دهد. این گیتار نمایانگر همه چیزهایی است که این برند ادعای شهرت خود را بر اساس آنها مطرح کرده است، آنهم چیزی نیست جز : گیتارهایی با عملکردی بالا برای متال با قدرت نواختن سریع و هامباکرهای قدرتمند. که تمام این ها این گیتار الکتریک برای شروع مناسب کرده است.

با دو هامباکر سریع جکسون با خروجی بالا، میتوانید انتطار دیستروشن های سرسام اور را در هنگام نواختن داشته باشید که صداهای پر، گنگ با پایداری طولانی ارائه می‌دهند. اما مانند بسیاری از گیتارهای مشابه در این رده قیمت، انتظار صداهای بسیار خالص را نداشته باشید.

از نظر ظاهری هم، Dinky از نظر زیبایی کم نمی آورد. قسمت بالایی تیره‌شده، نگین‌های پرلوئید شارکفین و قطعات سیاه همه گیتار را از دیگران تمیز می‌کنند، در حالی که اتصالات گردن آن این احساس را به آن می‌دهند که گیتاری پر زرق و برق است.

قیمت: 16،000،000 تومان

Cort x100 گیتار الکتریک برای شروع

4. Cort X100

یک گیتارالکتریک ایده ال برای شروع

اگر به دنبال اولین گیتار خود هستید و به متال راک هم علاقه دارید، این مدل ممکن است شما را ترغیب به بیشتر نواختن گیتار کند. این گیتار از برند محبوب کورت قطعا شمارا متحیر و شگفت زده خواهد کرد !

برند کورت در این ساز سعی داشته است تا تمام المان هایی که یک گیتاریست تازه کار نیاز دارد و حتی بیشتر از آن را فراهم کند ،این گیتار هیچ مانعی برای یادگیری قطعات مورد علاقه‌تان ایجاد نمی‌کند.

این گیتار از چوب Meranti ساخته شده است که میدرنجهای قوی ایجاد میکند که برای لید‌ها بسیار مناسب است. همچنین پیکاپ‌های Powersound ارائه شده در این گیتار صدای وینتیج با پانچ و تن صدای فوقعلاده ایجاد میکند.

قیمت و مشخصات : گیتار الکتریک CORT X100

ایده‌آل برای نوازندگان جوان

5. Epiphone Power Players Les Paul

ایده‌آل برای نوازندگان جوان

مانند استرات، لس‌پال یک الکتریک کلاسیک است – اما اگر یک نوازنده جوان هستید، وزن و مقیاس 24.75 اینچی این گیتار می‌تواند کمی برایتان ترسناک باشد. به همین دلیل، سری Power Players از Epiphone ویژگی‌هایی دارد که برای دست‌های کوچک مناسب است، از جمله گردنی باریک و مقیاس کوتاهتر و بدنی کم حجم و سبک‌تر.

اما فقط این ویژگی ها این گیتار را خاص نمیکنند بلکه : اپیفون برای صدا نیز کم نگذاشته است، چرا که این گیتارها دارای دو هامباکر قدرتمند و تمام کنترل‌هایی هستند که انتظار می‌رود یک لس‌پال استاندارد داشته باشد. همچنین اندازه آن به عنوان یک گیتار 3/4 کوتاه نمیباشد، بنابراین گذار به گیتار با ساز استاندارد به سادگی انجام می‌شود.

قیمت: حدود 22،000،000 تومان

گیتار الکتریک Cort G110 OPBK قیمت
گیتار الکتریک Cort G110 OPBK قیمت

6. Cort G110

کلاسیک قدرتمند

کورت در این گیتار تصمیم گرفته تا از چهره نوستالوژی گیتار های فندر استفاده کند. با این حال کورت این چهره دوست داشتنی را به ویژگی های جدید و پیشرفته مجهز کرده که قابلت نواختن این گیتار رو برای مبتدیان بیشتر کند.

از جمله این ویژگی ها پوشش ساتن گردن گیتار ،طراحی اتصال گردن به بدنه به صورت گرد و بدون گوشه ،ضخامت کم بدنه و دو برش برای دسترسی راحت تر به فرت های پایین تر گیتار میباشد.

تمام ویژگی های بالا این گیتار را به یک گیتار الکتریک برای شروع مناسب نوازندگان جوان تبدیل کرده است.

قیمت و مشخصات : گیتار الکتریک cort G110

7. Harley Benton SC-Junior

کمال سادگی

شهرت گیتارهای Harley Benton به عنوان ارزشمندترین گیتارها به دلیل ارزش بالایی که ارائه می‌دهند، جلوه کرده است، و دلیل این امر مشخص است. با کمتر از ۲۰۰ یورو، شما یک گیتار یک تکه با یک P90 در بریج خواهید داشت.

برخی ممکن است فکر کنند یک پیکاپ تک محدود کننده است، اما برای برخی دیگر، این یک راه خوب برای ادامه یادگیری بدون درگیری با تغییر تن است. می‌توان گفت که یک پیکاپ P90 تک خواهد کافی بود و اگر این نگرش جذاب به نظر برسد، SC-Junior نقطه ورود عالی به دنیای گیتار است.

قیمت: حدود 19،000،000تومان

8. Ibanez GRX20

یک ساز خوب برای Shered

بسیاری از ویژگی‌هایی که گیتار GRX20 ایبانز را برای نواختن‌های سریع مناسب می‌کند، همچنین آن را برای تازه‌کاران عالی می‌سازد: به ویژه گردن آن که یک C-Shape بسیار نازک با پایان صاف دارد، که وقتی دور آن حرکت می‌کنید، در کار یادگیری مسیرهای آن اذیت‌کننده نخواهید شد. و اگر این نگرش فراخوانی شود، احتمالاً شما هم طرفدار هامباکرهای قدرتمند و ویبراتو مدرن برای صداهای گنگ و نواختن سولوی احساسی خواهید بود.

قیمت: حدود 18،000،000 تومان

9. LTD M10

یک گیتار فیکس بریج برای نوازندگان متال تازه‌کار

اگر شما بیشتر علاقه به نواختن‌های مطمئن به‌جای سولوهای وایمی‌بار دارید، ESP M10 گیتار متال شروع‌کننده‌ی شما است. با دو پیکاپ هامباکر قدرتمند و یک پلیته هاردتیل، این اس-تایپ بی‌مزه پایه‌ای برای شما فراهم می‌کند تا بر روی آن مهارت‌های خود را بیاورید، به ویژه اگر به یادگیری نواختن‌های ریتم متال علاقه‌مند هستید.

این گیتار مخصوصاً صداهای متنوع‌تری را ارائه خواهد داد – گردن سریع نواختی و فرت‌های جامبو احساس بازی را راحت کرده و نه تنها اگر Metallica را یاد می‌گیرید، بلکه اگر به 1975 علاقه دارید نیز تجربه راحت نخواهید داشت.

قیمت و مشخصات : گیتار الکتریک LTD M10

10. Squier Sonic Mustang HH

کلاسیک با مقیاس کوتاه

موستانگ یک شکل آفست محبوب برای نوازندگان تازه‌کار و حرفه‌ای است. با مقیاس استاندارد 24 اینچ، به معنای اینکه برای نوازندگان جوان مناسب و راحت است. همچنین بدن کوچک و گردن C-Shape با فینیش ساتن زیبا پوشانده شده و برای حسی صاف در این حالت به خوبی مناسب است.

پیکاپ ها نیز بسیار ساده هستند، دو هامباکر که با دیستورشن خوب بازی می‌کنند – موستانگ به عنوان یک کلاسیک گرانج ساخته شده است.

قیمت: 15،000،000

گیتار الکتریک برای شروع خلاصه و نتیجه‌گیری

اکنون که با ۱۰ گیتار الکتریک برای تازه‌کاران آشنا شده‌اید، می‌توانید انتخاب بهتری برای شروع مسیر گیتار خود داشته باشید. هر یک از این گیتارها ویژگی‌ها و ظاهر منحصر به فرد خود را دارند، بنابراین حتماً با توجه به سلیقه و نیازهای خود، گیتار مناسب را انتخاب کنید.

اهمیت دارد که قبل از خرید، گیتارها را امتحان کنید و با آن‌ها آشنا شوید تا مطمئن شوید که نواختنش برای شما لذت‌بخش است. همچنین، با دنبال کردن راهنمایی‌های این مقاله و انتخاب گیتار مناسب، می‌توانید سرعت خرید گیتار خود را افزایش دهید و به سرعت یادگیری گیتار الکتریک را شروع کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *