آمپلی فایر, آمپلی فایر, لوازم جانبی

کاهش نویز آمپلی فایر گیتار

کاهش نویز آمپلی فایر

 

تجهیزات گیتار

نویز آمپلی فایر گیتار می‌تواند برای هر موسیقی‌دانی مشکل آفرین باشد. چندین راه برای کاهش میزان نویزی که آمپلی فایر شما تولید می‌کند وجود دارد.

یکی از راه‌ها اطمینان حاصل کردن از این است که آمپلی فایر شما به‌ درستی روی زمین‌ قرار گرفته باشد. راه دیگر استفاده از یک پدال نویز گت (noise gate) است که به کاهش میزان نویزی که آمپلی فایر شما تولید می‌کند کمک می‌کند. در نهایت، می‌توانید از یک کابینه ایزوله کننده آمپلی فایر گیتار استفاده کنید تا به کاهش میزان نویز آمپلی فایر شما کمک کند.

این روش ها به کاهش نویز، هیس و همهمه در آمپلیفایر گیتار شما کمک میکند. علاوه بر این، در زمان ضبط موسیقی شما می‌توانید نویز آهنگ‌ها را در DAW یا گیت نویز قبل از فشرده‌سازی یا EQ کاهش دهید.همچنین امکان استفاده از افزونه های بازیابی Waves وجود دارد. به طور معمول، اگر تجهیزات شما بهتر باشد، نویز کمتری خواهید داشت.

اگر قطبیت یک آمپلیفایر کلاسیک معکوس نشده باشد، ممکن است لازم باشد قطبیت را یک جهت معکوس کنید. اگر از آمپلیفایر‌های لوله‌ای استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام لوله‌ها (ولوها) در وضعیت خوبی هستند و به‌درستی عمل می‌کنند.

اطمینان حاصل کنید که همه افکت‌ها هم‌ زمان با آمپلی فایر روی همان مدار هستند یا از باطری‌های تازه برای پدال‌ها استفاده کنید. Decimator ProRackG قابلیت کنترل گسترده‌ای از آمپلی فایرهای با گین بالا را دارد. اگر آمپلی فایر شما سیم دو پین دارد، آن را با یک سیم سه پین ​​جایگزین کنید زیرا نوازنده ممکن است دچار برق گرفتگی شود.

سیستم‌های NR گیتار و گیت ها (Gates)

سیستم‌های NR گیتار و گیت ها (Gates) در انواع و قیمت‌های مختلف وجود دارند. اگر شرایط محیط خود را دقیقا تعیین کنید و بیشتر بشناسید، این سیستم ها میتوانند برای شما یک راه‌حل باشند. هرگز امکان ندارد که همیشه تمام نویز ها حذف بشوند.

سوال این نیست که آیا نویز ها قابل تحمل هستند یا نه بلکه این است که آیا به‌طور مخل و آزردهنده ای غیر تحمل هستند یا نه. برخی منابع قابل اصلاح هستند درحالی‌که برخی دیگر تنها قابل اجتناب یا قابل کمینه‌سازی هستند. علاوه بر این، نویز ها را باید تا حدی تحمل کنید. بهتر است تا جایی که ممکن است سطح نویز را تغییر دهید تا بهترین صدا را دریافت کنید.

اگر نویز بسیار شدید است، گین را پایین بیاورید و دوباره امتحان کنید. نویزی که سیستم‌ها و دروازها NR سعی در حذف آن دارند هرگز کامل حذف نمی‌شود و تنها در هنگامی که نمینوازید از ارام میشود. یک لوله پری آمپ خراب، بسیاری خش‌ها و نویز تولید می‌کند.

چرا آمپلی فایر گیتار من اینقدر نویز دارد؟


وقتی آمپلی فایر شما شروع به ایجاد نویز می‌کند، دلیل این اتفاق احتمالاً ولتاژ برق ، اتصال نامناسب یا حتی میتواند نور فلورسنت است.

ممکن است با استفاده از گیتار خود به‌صورت dirty (کانال دیستورشن) با گین بالا و بلند کردن صدا تا آخرین درجه، از آمپلیفایر بیش از حد ظرفیتش کار بکشید.

یا حتی یک لوله پری آمپ خراب، میتواند خش‌ها و نویز تولید کند.

چگونگی حذف و کاهش نویز آمپلی فایر


چند راه برای حذف صدای نویز در یک آمپلی فایر وجود دارد. یک راه استفاده از یک فیلتر است. راه دیگر استفاده از یک گت نویز است.

فیلترها می‌توانند برای حذف نویز غیر ضروری استفاده شوند. برای حذف نویز از سیگنال، از فیلتر های های پس (high-pass) (معمولاً 80-100 هرتز) استفاده کنید. در این صورت، محتوای فرکانس گیتار را تضعیف نخواهد کرد. به همین ترتیب، از یک فیلتر لاوو پس (ow-pass) در فرکانس‌های 10-15 کیلوهرتز برای حذف مداخلات بالا یا نویز زیاد استفاده کنید.

صدای آمپلی فایر

اگر آمپلی فایر شما دارای صدای زنگ‌ و نویز است، این ممکن است به علت چند عامل مختلف باشد.

  • اولین چیزی که باید چک کنید، منبع تغذیه است. اگر منبع تغذیه به اندازه کافی برق نداشته باشد، ممکن است آمپلی فایر صدای زنگ‌آهنی ایجاد کند.
  • دلیل دیگر ممکن است گرم شدن آمپلیفایر باشد. اگر آمپلیفایر بیش از حد گرم شود، ممکن است مؤلفه‌ها به اندازه کافی گسترش و تنگ شوند، که صدای زنگ‌آهنی ایجاد می‌کند.
  • سرانجام، اگر آمپلیفایر به درستی روی زمین قرار داده نشده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای زنگ‌آهنی و نویز شود.

وقتی که به سیم‌ها یا قطعات فلزی گیتارتان که با وسایل الکترونیک در تماس هستند، دست می‌زنید، نویز احتمالاً به دلیل شیلدینگ ایجاد می‌شود.

 

تمرین تا کمال

می‌توانید با استفاده از همان گیتار و آمپلیفایر، با گیتار‌ها و آمپلیفایرهای مختلف نیز آزمایش کنید. نویز همچنین ممکن است از دیگر دستگاه‌های مکانیکی و الکتریکی که به همان منبع تغذیه وصل شده‌اند، مانند پره‌ها، ناشی شود.

 

اگر منبع مشکل سیم ابزار شما باشد، می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر به این مشکل برخورد کنید، احتمالاً در آینده با مشکلات زنگ‌آهنی مواجه خواهید شد. اگر از یک آمپلیفایر لوله‌ای استفاده می‌کنید، همیشه وضعیت لوله‌های خود را چک کنید.

از طریق اعمال این تغییرات و نکات، می‌توانید نویز آمپلی فایر گیتار خود را به حداقل برسانید و لذت بیشتری از نواختن و خلاقیت در موسیقی خود ببرید. هنگامی که از تنظیمات صحیح استفاده می‌کنید، تجربه نواختن گیتار شما بسیار بهتر خواهد بود.

منبع:www.fuelrocks.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *