دسته‌بندی نشده

کارت صدا برای استودیو خانگی بهترین های 2023 و 2024

امیدوارم حالتون خوب باشه و بتونید از این مقاله لذت ببرید. اینجا براتون تعدادی از بهترین کارت های صدا برای استودیوهای خانگی رو معرفی می‌کنیم. با سازبرتر همراه باشید و این لیست رو بررسی کنید تا بتونید بهترین انتخاب رو برای خودتون انجام بدید.

صدای خوب یک استودیو خانگی برای هر موزیسینی که دنبال ضبط، میکس و مسترینگ موزیک‌های خودش است، بسیار حیاتی است. واسه همین، یک کارت صدای با کیفیت، مثل قلبی است که اتاقک های مختلف استودیو رو به هم وصل می‌کنه و بهت این اجازه رو میده که از ابزارهای مختلفی که برای ورود و خروج صدا استفاده می‌کنی، به خوبی استفاده کنی. این می‌تونه شامل لپتاپ، هدفون، میکروفون و سایر سازهای الکترونیکی باشه. البته ممکنه هدفونت رو مستقیما به لپتاپ وصل کنی، اما اگه قصد داری که میکروفون (غیر از USB)، کیبورد یا گیتار الکتریک خودت رو ضبط کنی. خیلی زود متوجه میشی که یک کارت صدای اجباریه که سیگنال آنالوگت رو به دامنه دیجیتال تبدیل کنه.

چرا کارت صدای خوب مهمه؟

خب، اول از همه باید بگیم چرا داشتن یک کارت صدای خوب مهمه. تمام واسط‌های صوتی شامل اجزای ضروری برای ورود و خروج صدا هستند – برای تجزیه و تحلیل قطعه ماشینی و چگونگی کار آنها را ببینید.

اما کارت صدا خوب برای استودیو خانگی کارتیه که دارای پری‌آمپلی‌فایرها و تبدیل‌کننده‌های عالی هستند. و این اجازه را می‌دهند که صدای تمیزی با کمترین نویز، جیتر و تاخیر داشته باشید.

اما این به این معنی نیست که باید هزینه بسیاری را برای بهترین مدل از بهترین‌ برند ها بپردازید آن هم فقط برای شروع کار و ساخت موسیقی. با وجود اختلافاتی که وجود دارد، می‌توانید گزینه‌های مختلفی در رنج قیمتی پیدا کنید که ارزش پول شمارا داشته باشد و قادر به ضبط صدا های با کیفیت باشد.

چطور می‌توان یک کارت صدا را انتخاب کرد؟

وقتی به دنبال انتخاب یک کارت صدای برای استودیوی خانگی خود هستید، باید برخی از عوامل را در هنگام انتخاب یک کارت صدا در نظر داشته باشید که شامل، انواع اتصالات، پری‌آمپلی‌فایرها، تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها، اندازه و قیمت میشود. وقتی هر گزینه را ارزیابی می‌کنید، باید از خود پرسید:

  • آیا نوع اتصالی وجود دارد که برای لپتاپ یا سایر ابزارهایم که قصد دارم به کارت صدای خودم وصل کنم ضروری باشد؟
  • حداقل به چه تعداد ورودی یا خروجی نیاز دارم؟
  • آیا برای من اهمیت دارد که کارت صدایم قابل حمل باشد؟
  • بودجه‌ی من برای یک کارت صدای چقدر است؟
  • آیا من قصد دارم در آینده نزدیک آن را ارتقا دهم؟

گام اول: PC یا Mac؟

بیشتر کارت صدا ها هم با یک PC و هم Mac ، کار می‌کنند. با این حال، زمانی که به اتصال یک کارت صدا به کامپیوتر خاص خود می‌رسد، باید مطمئن شوید که انواع اتصال با هم همخوانی دارند. انواع اتصالات رایج شامل USB، Thunderbolt و FireWire هستند، اگرچه گزینه‌های کمتر شناخته شده‌تری مانند PCle نیز وجود دارد. به همه اینها نگاه خواهیم کرد.

گام دوم: اتصال مناسب برای کارت صدا

USB

USB نوع اتصال بسیار رایجی است که یک روش مناسب برای اتصال یک کارت صدا به یک کامپیوتر فراهم می‌کند، با سرعت‌های مختلفی وابستهب ه نسخه USB (USB 2، USB 3، USB-C، و غیره). این روزها، اکثر واسط‌ها دارای اتصالات USB هستند.

Thunderbolt

Thunderbolt برای قابلیت انتقال داده با سرعت بالا و تاخیر بسیار کم بین یک کامپیوتر و کارت صدا را فراهم می‌کند شناخته می‌شود. بسیاری از کارت های صدا با کیفیت بالا این نوع اتصال را پشتیبانی می‌کنند.

FireWire

FireWire یک نوع اتصال قدیمی است که ارتباط قابل اعتماد و نسبتاً با سرعت بالا را ارائه می‌دهد (FireWire 800 دو برابر پهنای باند پیشین خود، FireWire 400، را ارائه می‌دهد). با این حال، شما در حال حاضر به اندازه کمی کارت صدا پیدا خواهید کرد که از آن استفاده می‌کنند، و حتی کمتر کامپیوترهایی که دارای یک پورت FireWire هستند.

PCle

PCIe نوع اتصال منحصر به فردی است که امکان نصب یک واسط به صورت مستقیم در مادربرد کامپیوتر را از طریق رابط بر پایه کارت فراهم می‌کند. این امکان را فراهم می‌کند که یک فرآیند تبدیل داده بسیار بهینه شده را انجام دهد، اما به دلیل طبیعت ویژه آن کاملاً با لپتاپ‌ها ناسازگار است و نیاز به مهارت فنی برای نصب و پیکربندی دارد.

گام سوم: به چند ورودی و خروجی نیاز دارم؟

هنگامی که در جستجوی یک کارت صدا کارت صدا برای استودیو خانگی خود هستید، اغلب با واسط‌های چندگانه از یک تولیدکننده مواجه می‌شوید که دارای مشخصات تقریباً مشابه هستند، با این تفاوت که تنها تعداد ورودی‌ها و یا خروجی‌ها متفاوت است. تعداد دقیق ورودی‌ها و خروجی‌هایی که نیاز دارید کاملاً به نیازهای موسیقی خود بستگی دارد.

برای مثال، اگر یک خواننده هستید که به طور کلی صدای خود و یک گیتار را ضبط می‌کنید، یک کارت صدا با دو ورودی و خروجی ممکن است برای نیازهای شما کاملاً کافی باشد. با این حال، اگر قصد دارید یک بند را ضبط کنید، احتمالاً نیاز خواهید داشت که یک کارت صدا با ورودی‌های چندگانه را برای ضبط همه سازها / میکروفون‌ها به طور همزمان راه‌اندازی کنید.

به طور مشابه، اگر به طور اصلی از کارت صدای خود برای تولید موسیقی در یک DAW استفاده می‌کنید، ممکن است تنها به چندین خروجی برای اتصال اسپیکرها و هدفون‌های خود نیاز داشته باشید. با این حال، اگر چندین ست اسپیکر داشته باشید که به طور مداوم بین آنها تغییر می‌کنید یا قصد دارید از دستگاه خود برای اجرای زنده موسیقی‌های پیچیده‌تر استفاده کنید، ممکن است نیاز به خروجی‌های بیشتری داشته باشید.

اتصال به اسپیکرها یا هدفون‌ها

اتصال اسپیکرها یا هدفون‌ها به کارت صدای شما معمولاً یک فرایند بسیار ساده است. دستگاه معمولاً خروجی‌های مشخصی برای هدفون‌های شما دارد و جک‌های “Line Out” یا “Monitor Out” برای اسپیکرهای شما. بسیاری از واسط‌ها دارای یک دستگاه کنترلی مخصوص برای تنظیم سطح خروجی هستند، اما چندتایی ممکن است نیاز داشته باشند که این کار را در DAW شما انجام دهید.

بطور کلی، واسط‌های صوتی یک ابزار عالی برای این هستند که به شما اجازه می‌دهند به راحتی بین میکس کردن روی هدفون‌ها و اسپیکرهای خودتان برگردید.

آیا به یک کارت صدای خاص برای DAW نیاز دارم؟

پاسخ به این سوال تقریباً همیشه خیر است – شما به یک کارت صدای خاص برای DAW خود نیاز ندارید. در حالی که منوی دقیقی که شما باید در تنظیمات کاری خودتان در داخل دیجیتال‌ورک‌استیشن بروید تا کارت صدای خود را وصل کنید ممکن است متفاوت باشد، باید قادر باشید از همان واسط برای Logic Pro X، Ableton Live، FL Studio، Pro Tools، Studio One و غیره استفاده کنید.

بهترین کارت های صدا برای موارد استفاده خاص

اکنون که یک درک اولیه از کارت های صدا پیدا کردید، بیایید به برخی مدل‌های خاص کارت صدا مناسب برای استودیو خانگی بپردازیم. اول، به چند گزینه برای موارد استفاده خاص می‌پردازیم.

کارت های صدا با تغذیه‌ی فانتومی

اگر قصد دارید از میکروفون‌های کاندانسور استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پری‌آمپلی‌فایرهای واسط شما همچنین دارای تغذیه‌ی فانتومی هستند. بیشتر واسط‌های محبوبی که در بازار وجود دارند از تغذیه‌ی فانتومی پشتیبانی می‌کنند، از جمله Focusrite Scarlett 2i2، Universal Audio Apollo Twin MkII و PreSonus Studio 1824c.

کارت های صدا قابل حمل

یک کارت صدای کوچک و سبک می‌تواند بخش ضروری و ثابت برای یک موسیقیدان در مسافرت ها باشد. هر چیزی مانند Behringer UM-2، Arturia MiniFuse 2 یا Apogee One Interface را بررسی کنید، سه دستگاه که در لیست انتخاب‌های سخت افزاری قابل حمل بالا قرار دارند.

کارت های صدا با پشتیبانی از MIDI

اگر قصد دارید یک کنترلر یا کیبورد MIDI را به جریان کاری خود اضافه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کارت صدای شما همچنین دارای اتصالات MIDI in / out است. برخی از کارت های پراستفاده که این اتصالات را دارند شامل Focusrite Scarlett 4i4، Roland Rubix22 و MOTU M4 می‌شوند.

کارت های صدا با اثرات DSP

آخرین اما مهم‌ترین، برخی از واسط‌های صوتی شامل اثرات DSP بر روی بورد هستند که به شما اجازه می‌دهند تا اثراتی مانند ریورب، تاخیر و EQ را مستقیماً در دستگاه پردازش کنید. اگرچه این کارت ها قیمت بیشتری دارند، برخی از واسط‌های عالی با اثرات DSP شامل Universal Audio Apollo Twin X و Antelope Audio Discrete 4 Synergy Core هستند.

بهترین کارت های صدا بر اساس رده‌های قیمتی

هر چند مهم است تا کارت صدایی را بخرید که ویژگی‌ها و مشخصات مورد نیاز شما را داشته باشد، اما برای بسیاری از ما، بودجه در نهایت یکی از عوامل مهم خواهد بود.

با در نظر داشتن این مورد، پایین تر برخی از کارت صدا های مناسب برای استودیو خانگی که نتایج عالی را نسبت به بقیه در رده قیمتی خود ارائه می‌دهند آورده شده است. توجه داشته باشید که قیمت‌ها برای دستگاه‌های جدید است. شما میتوانید بعضی از این دستگاه ها را با تخفیف منحصر به فرد در فروشگاه ساز برتر پیدا کنید. به علت نوسانات قیمت ها به دلار گذاشته میشوند.

گزینه‌های مقرون به‌صرفه

Behringer U-PHORIA UMC204HD (~ 99 دلار): با قیمت تعجب‌آوری کمتر از 100 دلار، Behringer U-PHORIA UMC204HD برای قیمت خود بسیار قابل توجه است. دو پری‌آمپلی‌فایر طراحی شده توسط MIDAS ویژگی برجسته آن هستند.
Focusrite Scarlett 2i2 (~ 159 دلار): همچنین یکی از محبوب‌ترین واسط‌های شروع برای هنرمندان ضبط آغازگر است. با دو ورودی / خروجی کمبو XLR / 1/4 “و تغذیه‌ی فانتومی قابل تعویض، این یک گزینه چندکاره و مقرون به‌صرفه برای موارد استفاده متنوع است.
PreSonus Studio 26c (~ 179 دلار): PreSonus ‘Studio 26c یک واسط کوچک با چند ویژگی منحصر به فرد است، از جمله اتصال USB-C برای انتقال داده قابل اعتماد و دو پری‌آمپلی‌فایر XMAX-L.

در مقاله بهترین کارت صدا های استودیوی ارزان تعدادی از کارت صداهای ارزان قیمت و با کیفیت بررسی شده اند اگر دئست داشتی یه سر بزن.

گزینه‌های میان‌ رده

Focusrite Scarlett 18i20 (~ 499 دلار): Focusrite Scarlett 18i20 یک واسط است که به خاطر چندکاره بودن و سازگاری آن شناخته می‌شود. دارای هشت ورودی کمبو و یک پری‌آمپلی‌فایر با کیفیت و کم نویز است.
MOTU UltraLite-mk5 (~ 595 دلار): MOTU UltraLite-mk5 ویژگی‌های محکمی از قبیل پشتیبانی از نرخ نمونه‌برداری تا 192 کیلوهرتز و ورودی‌های و خروجی‌های آنالوگ و دیجیتال متعدد دارد. همچنین برای آنچه که ارائه می‌دهد نسبتاً کوچک است، این یک گزینه دیگر عالی برای نیازهای روزانه است.
Apogee Duet 3 (~ 649 دلار): این کارت صدا به خاطر صدای بسیار خوب و رابط کاربری کاربرپسندش شناخته می‌شود، که انتخابی محبوب بین اتاق‌های خواب و استودیوهای تجاری است.

گزینه‌های بالارده


Antelope Audio Orion Studio Synergy Core (~ 2,150 دلار): Antelope Audio Zen Tour Synergy Core یک کارت صدای با کیفیت بالا است که کیفیت صدای برتر و پردازش قدرتمند DSP را ارائه می‌دهد. این واسط پشتیبانی از 14 ورودی و 18 خروجی و رزولوشن صوتی 24 بیت / 192 کیلوهرتز را داراست.

RME Fireface UFX II (~ 2,799 دلار): RME Fireface UFX II یک واسط حرفه‌ای با ویژگی‌های قدرتمند مانند پشتیبانی از نرخ نمونه‌برداری تا 192 کیلوهرتز و پورت DURec که اجازه می‌دهد تا تا 60 کانال را ضبط کنید.

Universal Audio Apollo X8p (~ 2,799 دلار): آخرین اما مهم‌ترین، Apollo x8p یک واسط ارتقاء یافته است که کیفیت صدای بسیار بالا و قابلیت‌های پردازش DSP برتر را ارائه می‌دهد. این شامل هشت پری‌آمپلی‌فایر قابل فعال‌سازی Unison، اتصال Thunderbolt 3 برای سرعت بیشتر و 16 کانال ورودی / خروجی آنالوگ است.

نتیجه

پس در اینجا دارید! مهم است که توجه داشته باشید که لیست ما کامل نیست، و بسیاری از کارت صدا های عالی برای استودیو خانگی در این لیست وجود دارند. به طور مثال کارت صدا استودیویی Focusrite Scarlett 8i6 با این حال، امیدواریم که این مقاله شما را با برخی از نقاط شروع قوی و همچنین برخی از دانش‌های پایه‌ای که به شما در محدود کردن جستجوی خود کمک می‌کند، تجهیز کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *