لوازم جانبی, لوازم جانبی گیتار

پیک گیتار مناسب : راهنمای جامع

زمانی که از ایجاد صدای متناسب حرف میزنیم ، بیشتر مردم معمولاً فکر می‌کنند که همه چیز به گیتار یا آمپلیفایر یا پدالها بر میگردد. اما یک چیزی که معمولاً کمتر مورد توجه قرار میگیرید، پیک گیتار است. این ابزار کوچک و ارزان قیمت تاثیر زیادی بر روی صدا و سبک نوازندگی شما دارد، اما به نظر می‌رسد یکی از آخرین چیزهایی باشد که نوازندگان به آن فکر می‌کنند. با توجه به تمام گزینه‌های ضخامت، اندازه، شکل و مواد پیک گیتار، ممکن است کمی گیج کننده باشد. سازبرتر این راهنمای مفید را برای شما تدارک دیده‌ایم تا به شما کمک کند پیک گیتار مناسب را انتخاب کنید.

مواد

پیک گیتار واقعاً می‌تواند از هر چیزی ساخته شود. اما برخی از متداول‌ترین متریال ها عبارتند از:

سلولوئید

وقتی اکثر مردم به پیک گیتار فکر می‌کنند، این نوع پیک ها در ذهنشان تداعی خواهد شد. این به دلیل این است که این‌ها متداول‌ترین انواع پیک‌ها هستند. پیک‌های سلولوئید یک صدای روشن و تند ایجاد می‌کنند اما مقاومت زیادی ندارند. همچنین به نظر می‌آید که صدایی “ترمپت” دارند به دلیل انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها. اینکه این خصوصیت خوب باشد یا نه کاملاً به شما بستگی دارد.

نایلون

بعضی از نوازندگان مانند جین سیمونز و جیمی پیج به پیک‌های نایلونی علاقه دارند. این‌ها صدای روشنی دارند و معمولاً انعطاف‌پذیر هستند. بیشتر آن‌ها دارای سطوح خاصی هستند که به بهبود چسبندگی کمک می‌کنند، که همان چیزی است که وقتی دستان شما از انجام حرکات ویندمیل استایل پیت تاونشند عرق کرده باشند، به آن نیاز دارید.

استل

پیک‌های Stringjoy، Tortex Standard و Delrin از این پلاستیک مقاوم ساخته شده‌اند. شرکت‌ها شروع به ساخت پیک‌ها با این مواد کردند زمانی که ساخت پیک‌های پوست‌های لاک‌پشت در سال 1973 غیرقانونی شد. این پیک‌ها نسبت به پیک‌های نایلون، سفت‌تر هستند اما از پیک‌های Ultem کمتر سفت‌ هستند.این پیک گیتار مناسب و حتی عالی است اگر که تازه شروع کرده‌اید و به دنبال چیزی مقاوم اما با شدت قوی هستید.

التم

پیک‌های ساخته شده از این مواد مانند پیک‌های Dunlop Ultex بسیار سفت هستند بدون توجه به ضخامت صدای روشنی ایجاد می‌کنند. در حالی که گیتاریست‌ها از این استفاده می‌کنند، این پیک‌ها در میان نوازندگان مندولین نیز بسیار محبوب شده‌اند.

آکریلیک

این‌ پیک ها از دهه 80 میلادی وجود دارند و مقاوم، سبک و تقریبا در هر ضخامتی می‌توانند ساخته شوند. علاوه بر این معمولاً شفاف هستند، بنابراین بسیار جذاب به نظر می‌آیند.

ضخامت پیک گیتار

ضخامت پیک شما بیشترین نقش را در صدای روشن یا گرم گیتارتان ایفا می‌کند. همانطور که در همه چیز، گزینه‌های مختلف برای ضخامت پیک گیتار از نازک، متوسط تا سنگین هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

نازک

پیک‌های نازک گیتار شما معمولاً در بازه .40 تا .60 میلی‌متر قرار دارند. این‌ها صدایی سبک خواهند داشت و به طور طبیعی برای نواختن حساس مناسب هستند. پیک‌های نازک، به ویژه اگر از سلولوئید ساخته شده باشند، صدایی “ترمپت” مانند ایجاد می‌کنند که در بخشی از نواختن گیتار آکوستیک، جایی که می‌خواهید شدت و تنش را از زه های گیتار بشنوید، بسیار مناسب هستند. این برای نواخت راک و کانتری که در بسیاری از آلبوم‌های راک و کانتری می‌شنوید نیز صدایی روشن و تعریف شده فراهم می‌کنند.

پیک‌های نازک برای نواخت لید مناسب نخواهند بود زیرا صدای گرد و گل دارای تنوع لازم برای نواخت لید تک نت ندارند. این پیک‌ها برای نواخت لید بسیار روشن هستند چرا که حجم کمی از نت های پایین و باس ارائه نمی‌دهند. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری بیش از حد پیک‌های نازک، کنترل را کمی از دست می‌دهید.

متوسط

پیک‌های متوسط در ضخامت از .60 تا .80 میلی‌متر خواهند بود. پیک‌های متوسط محبوب‌ترین انتخاب میان گیتاریست‌ها هستند. هرچند ممکن است برای نواخت گیتار آکوستیک حساس مانند پیک‌های نازک آنقدر لرزش ایجاد نکنند، اما پیک‌های متوسط هنوز انعطاف‌پذیری کافی برای نواخت ریتم خوب دارند در حالی که سختی مورد نیاز برای نواخت لید را حفظ می‌کنند. آن‌ها صدایی با نت های بالا و میان‌رنج خوب دارند بدون داشتن سنگینی پیک‌های ضخیم‌تر. مبتدیان معمولاً از اینجا شروع می‌کنند زیرا یک پیک متوسط همیشه مناسب است.

ضخیم

پیک‌هایی که از .80 تا 1.2 میلی‌متر هستند به عنوان ضخیم محسوب می‌شوند. این‌ها بیشترین کنترل را برای نواختن شما فراهم می‌کنند. پیک‌های سنگین به تمیز کردن نواختنتان کمک می‌کنند، کمترین صدای ایجاد شده از پیک را ایجاد می‌کنند و به نواخت سولوهای شما کمک می‌کنند تا پویا تر شوند. در واقع، اگر معمولاً گیتار لید می‌نوازید، این ضخامت پیک را نیاز خواهید داشت.

بسیار ضخیم

برای نوازندگانی که به پیک‌های حتی سنگین‌تر نیاز دارند، باید به پیک‌های 1.2 میلی‌متر و بالاتر نگاه کنید. نوازندگان بیباپ و جز به دنبال یک صدای بسیار گرم و ملایم هستند. دوستان ما در Gravity Guitar Picks برخی از آن‌ها را تا 6 میلی‌متر (که تقریباً همان ضخامت سه سکه پشت سر هم است) تولید می‌کنند. شخصاً من طرفدار پیک‌های این ضخامت هستم، اما اگر تاکنون با پیک‌های 3 میلی‌متر یا بیشتر نسبت به آن‌ها نواخت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود یکبار امتحان کنید!

شکل پیک گیتار

شکل هم نقش مهمی در پیدا کردن پیک گیتار مناسب برای شما دارد. شمایل پیک گیتار تأثیر زیادی بر نحوه نگه‌داشتن آن دارد و این که چقدر دقیق می‌توانید با آن بنوازید.

کلاسیک/استاندارد

این نو پیک‌ها هستند که بیشتر گیتاریست‌ها با آن شروع می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نیز با این پیک‌ها ادامه می‌دهند و دلیل خوبی هم دارد. این‌ها شکل پیک‌های هستند که آزمایش خود را پس داده اند. اگر نمی‌دانید چه پیکی استفاده کنید، این‌ها هرگز شما را مایوس نخواهند کرد.

پیک‌های سه‌گوش (ترای-تیپ)

این پیک گیتار بیشتر مناسب و مورد علاقه نوازندگان آکوستیک و باس هستند به دلیل قابلیت آسان گرفتن آن و نوک کوتاهتر که صدای گرمتری ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید از هر سه گوش آن‌ها استفاده کنید، بنابراین اگر یکی از آن‌ها فرسوده شد، آن را بچرخانید و به نواختن ادامه دهید.

پیک‌های جاز

به نظر می‌رسد این‌ها مختص جاز باشند، اما در واقع می‌توانند با هر سبکی که نیاز به نواخت سریع و چابک دارد، استفاده شوند. اگر به پیک‌های بزرگتر مانند کلاسیک یا ترای-تیپ عادت دارید، این‌ها نواخت شما را به شدت تسریع می‌بخشند.

پیک‌های جاز جامبو

این‌ها هیبرید بین پیک‌های جاز و کلاسیک هستند. آن‌ها سرعت و دقت پیک‌های جاز را فراهم می‌کنند اما اندازه بزرگتر پیک‌های کلاسیک را دارند.

بیشتر بخوانید

راهنمای نگهداری از گیتار

سطوح پیک گیتار

وقتی از یک پیک گیتار با سطح تکسچر استفاده می‌کنید، واقعاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. من به عنوان یک فرد، دوست دارم از پیک با چسبندگی اضافی استفاده کنم (فکر می‌کنم این یک کلمه است!)، اما من می‌دانم که بسیاری از گیتاریست‌ها فقط می‌خواهند یک سطح صاف و به جای آن از دندان‌های خود استفاده کنند تا با پیک تکسچر دار نواخت کنند. اما در مورد پیک‌های نایلون، معمولاً این پیک‌ها با یک سطح تکسچر دارند چرا که نایلون به طور کل لغزنده است و هیچ کس نمی‌خواهد پیکش در حین سولو به سمت مخاطبان پرتاب شود. در این مورد به ما اعتماد کنید.

بهترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید وقتی به دنبال پیک گیتار مناسب برای خود هستید، این است که تا زمانی که به چیزی که دوست دارید می‌رسیدید، ادامه دهید. جواب‌های صحیح یا غلط وجود ندارد! بیابید که چه چیزی برای شما بهتر کار می‌کند و برای خودتان مقدار زیادی از آن پیک خریداری کنید، چرا که همه ما می‌دانیم که پیک‌های گیتار آسان‌تر از آنچه باید ناپدید می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *