ادوات موسیقی, هنگ درام

نقش هنگ درام در سلامت

نوازنده هنگ دزام نقش هنگ درام در سلامت

صدای هنگ درام به ندرت کسی را بی‌تفاوت میگذارد. هنگ درام یک ساز بسیار حسی و آسان در استفاده میباشد. واقعیت این است که هیچ نت اشتباهی در این ساز وجود ندارد و این امر به اکثر افراد اجازه می‌دهد که از ابتدای نت‌های اول به خلاقیت خود بپردازند. و به علاوه، صدای هنگ درام تأثیرات واقعی و مثبتی بر روی سلامت و آرامش ما دارد. هنگ درام که تا اخیراً زیاد شناخته شده نبود، اکنون توسط موسیقیدانان حرفه‌ای و هنرمندان و علاقه‌مندان به روش‌های آرامش بخش و مراقبه‌ای استفاده می‌شود از این رو نمیتوان نقش هنگ درام در سلامت را نادیده گرفت. با ساز برتر همراه باشید تا فواید این ساز شگفت انگیز را کشف کنید.

نقش هنگ درام در کاهش استرس دانش آموزان

هنگ درام و موسیقی‌ درمانی

موسیقی‌ درمانی از جدیدترین تکنیک‌های درمانی غیر تهاجمی میباشد. محققین نقش موسیقی در مغز را به شدت مورد مطالعه قرار داده اند و تحقیقاتشان نتایج شگفت‌آوری را به همراه داشته است. موسیقی‌درمانی‌ باعث بهبود کیفیت زندگی شرکت‌کنندگان میشود، اختلالات روانی و رفتاری را کاهش می‌دهند، اثرات افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهند و اعتماد به نفس و بیان عواطف را افزایش .

موسیقی‌درمانی بر اساس علم ارتعاش، فرکانس و رزونانس صداهاست. هر صدا فرکانس و ارتعاش خاصی دارد که بدن ما قادر به احساس آن است. بنابراین، ما ارتعاش‌ها و فرکانس‌های موسیقی را احساس می‌کنیم. به علاوه به این ارتعاش‌ها، رزونانس توسط صدا هم اهمیت دارد. در موسیقی، رزونانس زمانی است که صدا هنوز پس از ضربه‌زدن قابل شنیدن است. نقش هنگ درام در سلامت که یکی از قوی‌ترین ابزارها در موسیقی‌درمانی است بسایر پررنگ میباشد ، زیرا دارای رزونانس بالاییست و صدا در تمام جهات منشعب می‌شود و اتاق را به ارتعاش و از رزونانس پر می‌کند.

هر نت در هنگ درام از سه فرکانس تشکیل شده است: صدای اصلی، اکتاو هارمونیکی که فرکانس آن دقیقاً نصف فرکانس صدای اصلی است و ترکیبی که فرکانس آن دقیقاً یک‌سوم فرکانس صدای اصلی است!

پژوهش‌هایی نشان داده‌اند که مغز انسان دوست دارد نسبت‌های فرکانس را ساده‌تر کند وقتی آنها را می‌شنود. از آنجا که نسبت فرکانس هنگ درام از پیش ساده‌شده است، تأثیر آرام‌کننده و آرام‌بخش بسیاری بر روی مغز ما دارد. فرکانس صداهای نرمی که توسط هنگ درام تابع می‌شود به مغز ما می‌گوید که میتواند استراحت کند و تنش و فشار را آزاد کند.

هنگدرام و کاسه تبتی
هنگدرام و کاسه تبتی

هنگ درام و استرس

درمان صدا به وسیله شرطی سازی عمل می‌کند. این به این معنی است که زمانی که به برخی صداها یا موسیقی ها گوش دهیم، مغز را آرام و رها از استرس می‌کند. سپس امواج های مغزی به صداها حساس می‌شوند و به طور طبیعی کندتر می‌شوند. این اتفاق در حین مراقبه رخ می‌دهد. بعد از اینکه موسیقی‌ درمانی به بدن و ذهن کمک کرد تا آرام و رها شود، مغز هورمون‌هایی را آزاد می‌کند. این هورمون‌ها خلق و خوی را بهبود می‌بخشند، عروق خونی را تحریک می‌کنند و از این رو به ترمیم بدن کمک می‌کنند. ذهن آرامتر و کم تنش تر خواهد شد، که این نیز تأثیرات مثبتی بر سلامت خواهد داشت. میتوان گفت که نوای هنگ درام بر سلامت روانی تاثیر گذار است .

هنگ درام و درد

تعدادی مطالعه نشان می‌دهند که تحریک موسیقی باعث بهبود سرعت راه رفتن میشود، همچنین قدم‌ زدن و تقارن را در بیماران سکته قلبی بهبود می‌بخشد.

صدای تولید شده توسط ابزاری مانند کاسه تبتی یا هنگ درام به تسکین درد کمک می‌کند، به ویژه از طریق تولید اندورفین‌ها. مطالعاتی که به این موضوع پرداخته‌اند، نتیجه گرفته‌اند که شرکت‌کنندگان نیاز کمتری به مواد شیمیایی مانند مورفین یا داروهای ضد التهاب داشتند و این یافته برای دردهای مزمن مانند درد کمر، میگرن یا درد استخوان مفاصل نیز تأیید شده است.نقش هنگ درام در سلامت یک بار دیگر در این تحقیق ثابت شد.

در تاریخ 20 ژوئن 2008، یک تیم آلمانی از دانشمندان یک مطالعه با عنوان “درمان کاسه کوارتز خوان برای درد زانوی طغرایی” منتشر کردند که هدف آن بررسی این بود که آیا صدا یا ارتعاشات کاسه‌های کوارتز می‌توانند درد مزمن کمر را در 54 نفر کاهش دهند. نتیجه نشان می‌دهد که “شدت درد به طور قابل توجهی کمتر بود” برای گروه افرادی که درمان کاسه کوارتز را دریافت کرده‌اند. با این حال، سخت است تعیین کرد که آیا این نتیجه واقعاً به تأثیر موسیقی بر می‌گردد یا خیر.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هنگ درام

هنگ درام و خواب

گوش دادن به صدای آرامش‌بخش و آرام‌کننده به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند، فرآیند خواب را تسهیل می‌کند و از این رو برای جلوگیری از بی‌خوابی مفید است. علاوه بر این، تعداد بیداری‌ها در طول شب کاهش می‌یابد که از بیدار شدن در صبح در وضعیت خستگی جلوگیری می‌کند. این پدیده توسط علم در چند دهه اخیر تأیید شده است و نکته مثبت این است که این فضیلت در تمام سنین مشاهده شده است. بنابراین، نواختن کاسه تبتی یا هنگ درام چند دقیقه قبل از خواب ایده‌آل است تا برای شب خوبی آماده بشوید.

نواختن هنگ درام

خلاصه و نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک ابزار مناسب برای موسیقی‌ درمانی هستید، هنگ درام انتخابی عالی است. این ابزار حسی، چندمنظوره و کم حجم است، و بسیار آسان استفاده می‌شود. مزیتش نیز این است که برای لذت بردن از آن نیازی به دانستن نحوه نواختن هنگ درام نیست. هر نت به تنهایی مفید است، و نیازی به ساختن یک ملودی هارمونیک برای موسیقی نیست تا به شما در آرامش کمک کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *