گیتار, گیتار الکتریک, لوازم جانبی, لوازم جانبی گیتار

لوازم جانبی گیتار الکتریک ۱۰ تا از ضروری ترین ها

اگر تصمیم گرفته‌اید که گیتار الکتریک را یاد بگیرید، به خودتان تبریک بگویید. شما قدم بزرگی برداشته‌اید و زندگی‌تان دیگر همانند قبل نخواهد بود. این یک تصمیم است که از آن پشیمان نخواهید شد، اما همانطور که جذاب است، برخی مسائل هم وجود دارد که بهتر است قبل از شروع بدانید. در زیر لیستی از لوازم جانبی ضروری گیتار الکتریک را برای نوازندگان تازه کار آورده‌ام. مطالعه کنید تا بیشتر در مورد هر قطعه از تجهیزات بدانید.

اولین چیزی که به آن نیاز دارید، یک گیتار الکتریک و آمپلی‌فایر است. این بخش جذاب ماجرا است زمانی که می‌توانید به تعداد زیادی از ساز های شگفت‌انگیز نگاه کنید و گیتار مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

اما برای نواختن به چیزهای بیشتری نیاز دارید. حتی قبل از آنکه اولین آکورد خود را بزنید، باید بدانید کدام لوازم جانبی برای موفقیت شما ضروری هستند. اینجاست که موضوعات یکمی گنگ می‌شوند و به عنوان یک نوازندهٔ جدید، سعی کردن در فهمیدن آنچه واقعاً نیاز دارید، چیزی گیج‌کننده به نظر می‌آید.

لوازم جانبی گیتار الکتریک برای مبتدیان

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا شروع کنید پس با ساز برتر همراه باشید. در مورد تمام لوازم جانبی ضروری که برای نواختن گیتار شما را یاری میدهد، و همچنین برخی از موارد مهم که به شما کمک می‌کنند تا از گیتارتان حفاظت و نگهداری کنید، می‌آموزید.

اگر یک پک گیتار الکتریک برای شروع انتخاب کنید، شما بسیاری از این لوازم را در یک جعبه خواهید داشت. نه تنها این پک‌ها شامل گیتار و آمپلی‌فایر برای مبتدیان است، بلکه یک بند، پیک‌ها، زه‌های اضافی، یک کیف یا جعبه حمل، یک تیونر و حتی برخی از موارد آموزشی هم دارند. پک‌های گیتار یک راه سریع برای دریافت همه چیزی است که برای شروع نواختن گیتار نیاز دارید اما در اکثر مواقع این پک ها قدرت انتخاب شمارا محدود میکنند.

از سوی دیگر، اگر ترجیح می‌دهید گیتار و آمپلی‌فایر خود را خودتان انتخاب کنید، لوازم جانبی گیتار الکتریک زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا تجهیزات اولیه‌تان را تکمیل کنید.

در ادامه به برخی از لوازمی که باید در نظر بگیرید می‌پردازیم:

 

۱. تیونر گیتار

تیونر خوب یکی از مهم‌ترین اشیاء‌ای است که می‌توانید به عنوان یک مبتدی از آن بهره ببرید. حتی اگر وقتی که نخستین نت‌هایی که مینوازید، اهمیت زیادی نداشته باشند، اما باز بهتر است تا هر بار که گیتار را برمی‌دارید، مطمئن شوید که نوت ها و صدای گیتار همه کوک هستند.

مترونوم و تیونر mt40 برای گیتار الکتریک

میتوانید از تیونر های برند ماسادو مانند تیونر mt40 استفاده کنید و یا حتی برای اول کار از برنامه های تیونر گیتار که برای گوشی های هوشمند ارائه شده اند ماننده برنامه GuitarTuna استفاده کنید .

۲. بند یا استرپ گیتار الکتریک

وقتی گیتارالکتریک یاد می‌گیرید، بهتر است در حالت نشسته تمرین کنید. در واقع، به نظر من بهتر است از قرار گرفتن صحیح گیتار کلاسیکی استفاده کنید (بله، حتی با گیتار الکتریک). این به شما این امکان را می‌دهد که فرم و تکنیک را کاملا صحیح تمرین کنید. اگر به این ترتیب یاد می‌گیرید، اصلاً نیاز به بند ندارید و اگر قصد ندارید هرگز با گیتارتان ایستاده بنوازید، شاید هیچ وقت هم نیازی به بند گیتار پیدا نکنید.

اما بیشتر نوازندگان گیتار الکتریک در حالت ایستاده اجرا می‌کنند، بنابراین به محض اینکه بخواهید یک قطعه را ایستاده بنوازید، باید یک بند بگیرید. هر چند که همه آنها کار یکسانی انجام می‌دهند، اما همه بندهای گیتار با استحکامی به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. برخی از بندهای ارزان ممکن است زود خراب شوند و انتهاهای آنها خیلی زود پاره شود و گیتار شما را در معرض خطر بیندازد.

 

زیاد به الگوها و طرح‌های دیوانه‌وار نپردازید. یک بند ساده و قوی که کار خود را انجام دهد، را انتخاب کنید. به عنوان یک مبتدی، مهمترین چیز این است که یک بند به قیمت مقرون به صرفه و هم سو باسلیقه خود پیدا کنید.

۳. سیم های اضافی

یک از مهم ترین لوازم جانبی گیتار الکتریک سیم های آن است .حتی اگر گیتار شما به همراه سیم به دستتان برسد، فکر می‌کنید چه مدت می‌توانید بدون پاره شدن یکی از آنها گیتار بنوازید؟ جواب این است: به همان اندازه که فکر می‌کنید، برای مدت طولانی نمی‌توانید. حتی اگر سیم های گیتارتان را پاره نکنید، هنوز هم ایده‌آل است که آنها را دوره‌ای تعویض کنید چرا که بهترین سیم ها هم بعد از یک دوره چهار ماهه فاسد میشوند. این به حفظ صدای گیتار شما کمک می‌کند و حتی برا سلامت کلی ساز شما نیز خوب است.

دلیل بزرگی دیگری که شما نیاز دارید تا سیم های اضافی داشته باشید این است که پاره شدن یک زه ممکن است به معنای ایجاد وقفه در برنامه تمرین شما باشد. همیشه یک مجموعه زه اضافی داشته باشید تا بتوانید گیتارتان را به سرعت به حالت کاری برگردانید.

سیم های گیتار با اندازه‌های مختلف موجود هستند. با سازنده گیتار خود تماس بگیرید تا بفهمید از کدام اندازه برای تعویض زه‌ها استفاده کنید. بیشتر گیتارهای الکتریک از زه‌های سبک (10-46) یا ا (9-42) استفاده می‌کنند.

آیا برند اهمیت دارد؟ شما در نهایت به برخی از برندها بیشتر علاقه مند خواهید شد، اما در این مرحله مهم نیست. برخی از برندهای محبوب شامل ساوارز ، داداریو و گالی هستند. امتحان کردن برندهای مختلف را توصیه می‌کنم و با پیشرفت در مسیر حرفه‌ای خود، به یکی از آنها علاقه خواهید کرد.

برای راهنمایی بیشتر، به این راهنمای مبتدی در مورد زه‌های گیتار مراجعه کنید.

۴. منابع آموزشی

روش‌های مختلفی برای یادگیری گیتار وجود دارد، و نوازندگان گیتار در طول تاریخ با انواع روش ها توانسته اند تا موفقیت را به دست آوردند. یک اقدام هوشمندانه که شما به عنوان یک گیتاریست تازه‌کار می‌توانید بکنید، حتی اگر تصمیم دارید تا به کلاس های آموزشی نروید، این است که حداقل یک کتاب آموزشی، دی‌وی‌دی یا برنامه آموزشی خریداری کنید. بیشتر گیتاریست‌ها در نهایت یک کتاب یا دی‌وی‌دی یا حتی یک برنامه آموزشی در اختیار دارند که حاوی اطلاعات آموزشی مختلف است.

شاید این مورد را کاملا نتوانیم یکی از لوازم جانبی گیتار الکتریک به حساب بیاوریم اما با این حال به علت مهم بودنش در این لیست آورده ایم.

به نظر من، اگر شما یک گیتاریست هستید که ترجیح می‌دهد به صورت تعاملی یاد بگیرد تا کتاب بخواند، سیستم Rocksmith یک راه عالی برای سریع‌تر بهبود یافتن در گیتار است. اگر می‌خواهید واقعاً گیتار را یاد بگیرید، این سیستم درست مانندبه بازی‌های ویدئویی راک استار به شما کمک بیشتری می‌کند.

برنامه Rocksmith را بررسی کنید.

۵. پیک‌های گیتار

تقریباً تمام گیتاریست‌های الکتریک از پیک استفاده می‌کنند. حتی اگر فکر نکنید از آنها استفاده خواهید کرد، بهتر است چند تا داشته باشید تا با آنها آشنا شوید. پیک‌ها با ضخامت‌های مختلف از نازک یا سبک تا ضخیم یا سنگین و البته متوسط تولید میشوند. برخی از تولیدکنندگان پیک مانند Dunlop ضخامت‌های پیک خود را به میلیمتر برچسب‌زده‌اند و ضخامت‌های مختلفی دارند.

Dunlop Guitar Courier پیک مناسب گیتار الکتریک

به نظر من، پیک‌های ضخیم و سفت کنترل بیشتری دارند، در حالی که پیک‌های نازک مناسب‌تر برای آکورد نوازی هستند. شما می‌توانید با ضخامت‌های مختلف آزمایش کنید تا بفهمید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

 

۶. کیس یا کیف گیتار

آیا به یک کیس گیتار نیاز دارید؟ خوب، می‌توانید گیتارتان را در یک کیس زباله حمل کنید اگر بخواهید، اما بهتر است تا روی یک کیس یا کیف مناسب سرمایه‌گذاری کنید. اینها نه تنها حمل گیتارتان را آسان‌تر می‌کنند بلکه از گیتار شما در برابر خطوط، گرد و غبار و ضربات خطرناک محافظت می‌کنند.

برای اکثر مواقع، یک کیف گیتار کافی است. به دنبال یک کیف با فوم های مناسب بگردید. کیف‌های گیتار ارزان‌تر از هارد کیس‌ها هستند و می‌توانید یکی را با حدود 900 هزار تومان بخرید.

 

۷. کابل

شما ممکن است هزینه‌های زیادی را برای یک کابل گیتار پرداخت کنید، اما به عنوان یک مبتدی، حتماً نباید این کار را بکنید. برندهایی مانند فندر، هوسا، ووکس و مانستر کابل‌های گیتاری تولید می‌کنند که برای مبتدیان کاملاً مناسب هستند و بسیاری از آنها بسیار مقرون به صرفه هستند.

توجه داشته باشید که برخی از کابل‌ها دارای سرپیچ‌های مستقیم در انتها هستند و برخی سرپیچ‌های ال شکل. اینها بر اساس نوع گیتار شما ساخته می‌شوند.

اگر جک خروجی گیتار شما داخل بدنه گیتار (مانند یک Fender Stratocaster) باشد، شما باید یک سرپیچ مستقیم انتخاب کنید. اگر جک خروجی ابزار شما در روی بدنه گیتار (مانند یک Gibson SG) یا در لبه بدنه (مانند یک Les Paul) باشد، شما هنوز می‌توانید از یک سرپیچ مستقیم استفاده کنید، اما یک سرپیچ ال شکل ممکن است راحت‌تر باشد.

علاوه بر این، نکته مهمتر این است که از خرید کابل‌های ارزان و کوتاه خودداری کنید. اگر چنین کابلی با گیتار یا آمپلیفایر شما ارائه شده، در اوایل کار تان را راه خواهد انداخت، اما در آینده نزدیک به ارتقاء آن فکر کنید.

یک کابل 3 متری رایح برای تمرین کافی است، اما اگر می‌خواهید از اتاق بلند شوید و دور اتاق بپیچید، به یک کابل نزدیک به 9 فوتی نیاز خواهید داشت. می‌توان خیلی هزینه کنید، اما نیازی نیست. 1.500.000 هزار تومان باید شما را به یک کابل مناسب برساند.

کابل گیتار الکتریک Vox cable

کابل‌های ووکس (vox) کیفیت خوبی دارند و قیمتشان هم مناسب است.

۸. ابزار های گیتار الکتریک

شما نیاز به ابزار دارید تا گیتار خود را در وضعیت مناسب نگه دارید. توصیح ما این است که یک کیت ابزار اختصاصی برای گیتار داشته باشید و از آن فقط برای گیتارهایتان استفاده کنید. از ابزارهایی که در گاراژ یا جعبه ابزار خانه وجود دارد استفاده نکنید.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. راحت‌ترین راه این است که یک کیت ابزار آماده برای گیتار بخرید. راه دوم این است که هر زمان که به ابزاری نیاز دارید،آن را خریداری کنید و کیت ابزار خود را به تدریج تشکیل دهید.

برای شروع حداقل نیاز به یک سیم‌پیچ، یک مته با سر فیلیپس متوسط، یک کلید تنظیم و یک قیچی سیم برای برش زه‌ها نیاز دارید. به مرور زمان کیت خود را با ابزارهای مختلف دیگر افزایش دهید تا یک مجموعه گسترده از کلیدهای شش ضلعی و مته های استاندارد، و قطعات یدکی گیتار داشته باشید.

 جعبه ابزار گیتار الکتریک Electric guitar tool box

کیت ابزار گیتار شما باید تنها برای گیتارهای شما استفاده شود و در یک مکان ایمن نگه داری شود. مخلوط کردن کیت خود با ابزارهای دیگر در گاراژ یا در کشوی غیر مرتب شما، مطمئناً منجر به گم شدن ابزارهای شما می‌شود. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای خانواده شما بدانند که به ابزار گیتار شما “دست نزنند”.

۹. استند گیتار

اگر همین حالا به خانه شما بیایم و بخواهم گیتارتان را ببینم، باید آن را در یکی از این سه مکان بیابم: در دستان شما، در کیس/کیف آن یا در استند آن ، قرار دادن گیتارتان روی زمین ، تخت یا صندلی درنهایت منجرب به به خطر افتادن آن میشود.

استندهای گیتار ارزانی در بازار وجود دارند، بنابراین هیچ دلیل خوبی وجود ندارد تا یک استند و پایه گیتار مناسب نداشته باشید. یک استند و پایه گیتار ارزان است و ممکن است گیتار شما را از برخورد با زمین نجات دهد.

برخی از استندهای گیتار ساخته شده‌اند تا به زمین نزدیک باشند و به سادگی گیتار را در آغوش بگیرند. برخی دیگر مکانیسم‌هایی دارند که گردن گیتار را در استند قفل می‌کنند. من فکر می‌کنم که نوع دوم یکم امن‌تر است و از آن استفاده می‌کنم.

۱۰. شوینده و پولیش

شما به یک دستمال نرم برای گیتار خود نیاز دارید و بهتر است عادت کنید که هر بار پس از نواختن گیتارتان، آن را پاک کنید. در نهایت، ممکن است بخواهید انواع مختلف پولیش‌ها را استفاده کنید تا به حفظ گیتار شما کمک کنند. وقت گذاشتن برای مراقبت از گیتارتان ارزش تلاش را دارد.

پولیش‌هایی برای بدنه گیتار و روغن هایی مثل روغن لیمو برای کمک به حفظ سلامت دسته گیتار موجود است. با انتخاب محصولات مناسب، می‌توانید گیتار خود را در وضعیت عالی نگه دارید.

همانطور که می‌بینید، گیتار زندگی‌تان را می‌تواند تغییر دهد.با نواختن هر آهنگ جدید لحظه‌های هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنید . اما همچنین مهم است که این تجربه را پیدا کنید که داشتن لوازم جانبی گیتار الکتریک لازم و ضروری است. این لوازم جزئی اما حیاتی، مانعی را برای لذت نواختن گیتار شما قرار نخواهند داد و حتی به حفظ و نگهداری هنر شما کمک خواهند کرد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *