دسته‌بندی نشده

شروع پیانو با پیانو یا ارگ و کیبورد ؟

با وقوع ویروس کرونا که در سال 2020 دنیا را لرزاند، بسیاری از آمریکایی‌ها در حالی که بیشتر از همیشه در خانه وقت می‌گذراند، به دنبال سرگرمی‌های جدیدی بودند. یادگیری و نواختن پیانو در این زمان به یکی از سرگرمی‌های محبوبی که مردم به آن مشغول بودند بدل شد. در همین زمان سوالی اساسی فکر مردمک را به خود مشغول کرد شروع با پیانو یا ارگ ؟

نواختن پیانو راهی فوق‌العاده برای کاهش استرس و فرار از فشارهای زندگی روزمره است. در کل، درس‌های موسیقی می‌توانند احساسات را رها کنند، مهارت‌های ارتباطی را بهبود بخشند، اضطراب را کاهش دهند و فهرست طولانی از مزایایی را برای مغز شما ارائه دهند.

آیا شما به فکر فراگرفتن دروس پیانو هستید؟ یا آیا فرزندتان علاقه‌مند به یادگیری نواختن یک ساز هستند؟ اگر بله، احتمالاً درباره تفاوت‌های بین پیانو و کیبورد کنجکاو هستید و شاید بخواهید بدانید برای شروع پیانو کدام یک بهتر است کیبورد یا پیانو دیجیتال.

بیایید به آنچه باید بدانید بپردازیم تا در سازبرتر به شما کمک کنیم تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا می‌خواهید با یک پیانو دیجیتال و یا یک کیبورد یا ارگ شروع به نواختن کنید ، بگیریم.

پیانو در مقابل کیبورد: واکنش‌گرایی و تاچ

یکی از نکات اصلی که هنگام انتخاب بین پیانو یا کیبورد باید در نظر بگیرید ، “واکنش‌گرایی” است. واکنش‌گرایی، واکنش دهی کلیدها هنگام فشردن آن‌ها را توصیف می‌کند.

پیانو‌ها چه دیجیتال و چه آکوستیک دارای یک مکانیسم نواختن فیزیکی به نام “واکنش‌گرایی (تاچ)” هستند. وقتی شما کلاویه های پیانو را می‌ نوازید ، حس سنگینی کلیدها را حس می‌کنید. با این حال، کیبوردهایی نیز وجود دارند که دارای کلیدهای سنگین هستند تا حس مشابهی از نواختن پیانو ارائه دهند.

ترتیب کلیدها

شما یک ترتیب کلید مشابه در هر دو کیبورد و پیانو خواهید دید. حرکات انگشتی و دستی که انجام می‌دهید نیز بین این دو ساز مشابه خواهد بود.

ممکن است ببینید که برخی از کیبوردها کلیدهایی نسبتاً باریکتر از پیانوها دارند. با این حال، این تفاوت به اندازه کافی بزرگ نیست که یک دانش‌آموز بخواهد مشکلی در تغییر بین دو ساز داشته باشد هنگامی که دارد یاد می‌گیرد پیانو و یا کیبورد بنوازد.

اکتاو و تعداد کلاویه ها

پیانو استاندارد 88 کلید دارد. بسیاری از کیبوردها همچنین 88 کلید دارند، با این حال، برخی از آن‌ها کمتر دارند. اگر قصد دارید یک پیانو دیجیتال بخرید، باید در نظر داشته باشید که آیا دارای اکتاو کامل یک پیانو استاندارد است یا خیر.

اگر قصد دارید یادگیری پیانو را شروع کنید، میتوانید یک کیبورد بخرید، اما بهتر استیک مدلی را انتخاب کنید که حداقل 76 کلید یا بیشتر داشته باشد. در غیر این صورت، شما در نواختن قطعات پیانویی که می‌ خواهید بنوازید ، بسیار محدود خواهید بود.

هزینه

اگر قصد دارید پیانو یا کیبورد جدیدی را بخرید، بهتر است بدانید که تقریباً کیبوردها همیشه ارزان‌تر خواهند بود. با توجه به جنس، تولید کننده و طراحی یک پیانو، آن‌ها ممکن است خیلی گران باشند. با این حال، معمولاً می‌توانید پیانوهای دست دومی را که قیمت کمتری دارند، پیدا کنید.

معمولاً می‌توانید برخی از کیبوردهایی را که کمتر از 30 میلیون تومان هستند، پیدا کنید، با این حال، ممکن است برای ویژگی‌های بیشتر،بخواهید بیشتر هزینه بدهید. اگر فرزند شما در حال تصمیم‌گیری است که آیا می‌خواهد نواختن را شروع کند یا خیر، ممکن است در نظر بگیرید که در ابتدا یک پیانو یا کیبورد را اجاره کنید.

صدا

به طور قطع تفاوتی بین صدای پیانو و کیبورد وجود دارد. صدای یک پیانو آکوستیک به صورت فیزیکی تولید و تقویت می‌شود، زیرا این یک ساز آکوستیک است. کیبوردها، از طرف دیگر، ابزارهای الکترونیکی هستند که دارای گزینه‌های مختلفی برای حجم صدا هستند و گاهی نیاز به تقویت صدا برای ایجاد آن دارند.

در کیبوردها معمولاً چندین گزینهٔ مختلف برای نوع صدای تولید شده وجود دارد. این ممکن است شامل پیانو، سازهای زهی، شاخه‌ها، سنتزها، ارگ‌ها و غیره باشد. یکی از مزایای کیبوردها این است که معمولاً می‌توانید هدفون را به آنها متصل کنید، بنابراین می‌توانید بدون ایجاد نویز و از حواس‌پرتی دیگران در خانه، تمرین کنید. البته اکثر این ویژگی هارا میتوانید در پیانو های دیجیتال نیز پیدا کنید .

قابلیت حمل و اندازه

پیانوهای آکوستیک اشیاءی بزرگ و سنگینی هستند. و در زمان جابجایی، معمولاً باید یک تیم از حرفه‌ای‌ها را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. بر خلاف این نوع پیانو ها اما پیانو های دیجیتال پرتابل و حتی بعضی از پیانو های دیجیتال مبله در زمان جا بجایی فرایندی بسیار آسان تر خواهند داشت.

در مقابل، بسیاری از کیبوردها قابل حمل و سبک هستند. آنها بسیار کوچکتر و نه به اندازه پیانوها سنگین هستند، که انتقال آنها را برای یک نفر آسان است. معمولاً می‌توانید آنها را به راحتی جمع کنید و آنها برای موسیقیدانانی که زیاد مسافرت میکنند عالی هستند.

نگهداری

به هر حال، زمانی که یک پیانو یا کیبورد می‌خرید، همیشه می‌خواهید ابزار خود را در شرایط خوب نگه دارید. این به معنای انجام تمیزکاری مناسب آنها است.

فرایند نگهداری و مراقبت از کیبورد و پیانو های دیجیتال بسیار شبیه به هم و به مراتب ساده تر از فرایند نگهداری یک پیانوی آکوستیک است.

پیانوهای آکوستیم نیاز به کوک دارند و باید در تنظیم باقی بمانند، زیرا آنها ممکن است به دلیل عواملی مانند رطوبت، دما، گذر زمان و تغییرات فصلی، از تنظیم خارج شوند. معمولاً مردم یک حرفه‌ای را استخدام می‌کنند تا پیانوهای خود را تنظیم کنند، بنابراین باید این هزینه را به علاوه قیمت اولیه خرید در نظر بگیرید.

خرید

معمولاً می‌توانید هم پیانوها و هم کیبوردها را از یک فروشگاه موسیقی یابه صورت آنلاین خریداری کنید. با این حال، پیانوها سنگین و بزرگ هستند، بنابراین معمولاً نیاز به افراد حرفه‌ای‌ها برای جابجایی آنها دارید

. کیبوردها بسیار سبک‌تر هستند، بنابراین می‌توانند به راحتی توسط یک نفر حمل شوند یا از طریق پست یا روش های حمل‌ونقل دیگری ارسال شوند.

در برخی از فروشگاه‌ها، شما دارای گزینه اجاره ابزارهای موسیقی هستید. این ممکن است یک ایده خوب برای شروع باشد اگر مطمئن نیستید که آیا شما یا فرزندتان در طولانی مدت به درس پیانو یا کیبورد ادامه می‌دهید یا خیر.

آیا وقت آن فرا رسیده که شما با گرفتن یک پیانو یادگیری پیانو را شروع کنید؟

یادگیری نواختن پیانو یک فعالیت فوق‌العاده برای افراد در هر سنی است. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری، شرکت در یک درس خصوصی پیانو با یک معلم ماهر است. اگر هنوز هم در مورد مباحث پیانو در مقابل کیبورد شک دارید، یک معلم پیانو حرفه‌ای قادر خواهد بود شما را در تصمیم مناسب برای خودتان راهنمایی کند.

با توجه به اهمیت موضوع یادگیری نواختن پیانو یا کیبورد، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مزایا و معایب هر دو ساز آشنا شوید و تصمیم مناسبی برای شروع یادگیری موسیقی بگیرید. از این اطلاعات مفید در شروع یک مسیر موفق در موسیقی بهره ببرید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *