ادوات موسیقی, کیبورد ارنجر (ارگ)

راهنمای خرید کیبورد ارنجر و ارگ برای مبتدیان

ارگ و کیبورد ارنجر

چگونگی انتخاب بهترین کیبورد ارنجر

موسیقی‌دانانی که به دنبال ابزاری هستند که ترکیبی از سبک‌های موسیقی را در یک ساز فراهم کند، به کیبورد ارنجر (ارگ) نیاز دارند. این دستگاه به شما امکان می‌دهد تا با تغییرات آکورد در تن ، تغییراتی را ایجاد کنید، مثلاً افزودن یک ضرب درام . اما همه ارگ ها یکسان نیستند.در ادامه با سازبرتر باشید.

بیشتر بدانید

تفاوت کیبورد ارنجر و سینتی سایزر

در ادامه پنج نکته برای کمک به شما در انتخاب بهترین کیبورد ارنجر برای نیازهای خاص شما آورده شده است:

وزن کلید های کیبورد ارنجر

۱. در نظر گرفتن تعداد سبک‌های داخلی

بسیاری از موسیقیدانان دوست دارند در اجراهای صوتی‌شان انعطاف پذیر باشند. توانایی تغییر از یک سبک به سبک دیگر در یک ابزار موسیقی، ویژگی‌ای است که بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی جویا آ« میباشند.

در کیبوردهای ارنجر، شما می‌توانید از صدها سبک داخلی که به صورت پیش‌فرض در دستگاه وجود دارد بهره‌مند شوید. برخی مدل‌ها ممکن است به شما اجازه دهند تا صداهای صوتی خود را ضبط و در تراک‌های خاص آن‌ را ذخیره کنید.

پیشنهاد می‌شود که یک کیبورد ارنجر ( ارگ ) با تعداد زیادی سبک داخلی انتخاب کنید. ممکن است یک کیبورد با 250 سبک را بیابید، اما اگر در بازار جستجو کنید، ممکن است یک مدل دیگر با بیش از 600 سبک صوتی داخلی پیدا کنید.

برای مشاهده انواع کیبوردهای ارنجر با کیفیت و تعداد سبک‌های داخلی آنها، به این صفحه مراجعه کنید.

۲. در نظر گرفتن تعداد کلیدهای ارگ

ارگ ها معمولا با 61، 73، 76 و 88 کلید عرضه می‌شوند. اگر این اولین بار است که یک کیبورد الکترونیکی می‌خرید، در نظر بگیرید که ابتدا یک مدل با 61 کلید را انتخاب کنید.

بسیاری از کیبوردهای ارنجر با 61 کلید دارای کلیدهای غیروزنی هستند، که به این معناست که شما برای تولید صداها نیازی به فشار زیادی بر روی کلیدها ندارید. همچنین ممکن است برخی مدل‌ها با کمتر از 61 کلید نیز وجود داشته باشند اگر که به عنوان یک مبتدی میخواهید ارگی با تعداد کلید کم تر و ارزان تر بخرید. اما محدودیت‌های نواختن با یک کیبورد با کمتر از 61 کلید به محض شروع نواختن این ابزار واضح خواهد شد.

اگر از قبل تجربه نواختن پیانو یا کیبورد را دارید، بهتر است تا خرید یک کیبورد با 73، 76 یا 88 کلید را در نظر داشته باشید. برای تجربه ارزان‌تر، ممکن است یک ارگ 76 کلیدی انتخاب مناسبی باشد. با این حال، اگر به دنبال یک جایگزین الکترونیکی برای یک پیانو واقعی هستید، به خرید و سرمایه‌گذاری در کیبورد 88 کلیدی فکر کنید.

صفحه نمایش ارگ مناسب برای مبتدیان

۳. در نظر گرفتن نمایشگر

شما می‌خواهید کنترل کامل بر روی ویژگی‌های مختلف کیبورد ارنجر خود داشته باشید. گاهی اوقات، اما دشوار است که از ویژگی‌های مختلف اطلاعات داشته باشید. یک نمایشگر به شکلی روشن و واضح به شما کمک می‌کند تا تمامی تنظیمات لازم را ببینید تا بتوانید ابزار را به درستی و با کارایی بالا نواخته و اجرا کنید.

یک کیبورد ارنجر را انتخاب کنید که با نگاه کردن به صفحه نمایشش به چشمان خود فشار نیاورید. برخی نمایشگرهای داخلی ممکن است ویژگی‌های اضافی داشته باشند، مانند نمایش متن ترانه‌ها و ورودی‌های چندزبانه.

خرید یک کیبورد ارنجر را که نمایشگر آن با نیازهای خاص شما هماهنگ باشد در نظر داشته باشید. یک کیبورد ممکن است ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی داشته باشد، اما این ویژگی‌های اضافی ممکن است در بهترین حالت نیز ارزش قیمت اضافی را نداشته باشند.

۴. در نظر گرفتن اندازه و وزن ارگ

بسیاری از ارگها نسبتاً کوچک ، سبک و کامپکت هستند، که به موسیقیدانان کمک می‌کند تا این ابزارها را به مجالس و اجراهای مختلف خود حمل کنند. اما برخی مدل‌ها ممکن است سنگین‌تر از دیگران باشند.

در نظر بگیرید که کیبوردی را بخرید که هم سبک و هم جمع و جور باشد، در حالی که همچنان امکانات لازم برای نواختن موسیقی را برای شما فراهم کند. ارنجر های سبک به شما اجازه می‌دهند تا آن‌ها را بدون اینکه عضله اضافی کشیده شود بلند و حمل کنید.

کیبورد ارنجر مناسب مبتدیان

۵. در نظر گرفتن هزینه و کیفیت ارگ

کیبوردهای ارنجر ارزان نیستند، اما برخی مدل‌ها ارزان‌تر از دیگری هستند. ممکن است یک کیبورد حدود 60 میلیون تومان باشد یا حتی برای یک ابزار حرفه‌ای بیش از 250 میلیون تومان هزینه کنید.

هنگامی که میخواهید خرید کیبورد ارنجر خود را انجام دهید بهتر است با بودجه‌ی خود هماهنگی داشته باشید. اگر شما یک مبتدی هستید، شاید یک مدل ارزان قیمت انتخاب عالی برای شروع باشد. اما اگر می‌خواهید برای موسیقی زندگی کنید، به خرید یک کیبورد ارنجر حرفه‌ای فکر کنید.

کیبوردهای ساخته شده برای مبتدیان معمولاً در رده قیمتی پایین قرار دارند چون این دستگاه‌ها تمرکز بر روی اصول موسیقی دارند. ارگ های مبتدی برای افرادی عالی هستند که بیشتر مایل به صرف وقت برای تقویت مهارت‌های خود هستند تا اجرا در مقابل یک جمعیت بزرگ.

کیبوردهای ارنجر در رده قیمتی بالا برای حرفه‌ای‌ها، به خصوص کسانی که حرفه‌ای اجرا میکنند، ایده‌آل هستند. موسیقیدانان حرفه‌ای نیاز به تجهیزات بهتر برای اجرا در صحنه دارند. علاوه بر این، استفاده از یک مدل حرفه‌ای در هنگام هدف گذاری برای ضبط صدای با کیفیت بالا، ارزش هزینه کردن برای یک مدل پرچمدار را دارد.

اگر که میخواهید یک ارگ مناسب برای مبتدیان بخرید اما بودجه کامل ندارید میتوانید از سایت ما با شرایط ویژه و به صورت اقساطی خرید خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

کیبوردهای ارنجر مختلفی وجود دارند و پیدا کردن بهترین ها ممکن است چالشی باشد. به یاد داشته باشید که برای اطمینان از اینکه بهترین مدل را بر اساس سطح مهارت فعلی خود انتخاب می‌کنید، باید به کیفیت، اندازه، وزن، و ویژگی‌ها توجه کنید. همچنین، فراموش نکنید که با بودجه خود هماهنگ باشید تا در خرید یک ارگ، بیشترین استفاده را ببرید، اما از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کنید.

موسیقی یک هنر احساساتی است و انتخاب ابزار صحیح می‌تواند تأثیر زیادی در اجرا و احساس شما داشته باشد. امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا کیبورد ارنجری را که بهتر به نظر می‌رسد برای شما و تلاش‌هایتان در موسیقی پیدا کنید. موفق باشید و از لذت نواختن و خلق موسیقی لذت ببرید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *