ادوات موسیقی, گیتار, گیتار آکوستیک

خرید گیتار اکوستیک هرآنچه که باید بدانید

خرید گیتار اکوستیک می‌تواند تجربه‌ای بسیار جالب و در همین حال دشوار برای گیتاریست‌ها باشد. تولید کنندگان گیتار از انواع گوناگونی از چوب‌ها، سخت افزارها و عناصر طراحی استفاده می‌کنند، بنابراین بسیاری از عوامل، ویژگی‌ها و مشخصاتی وجود دارد که قبل از شروع خرید گیتار اکوستیک باید در نظر بگیرید و یا بدانید. امروز در سازبرتر با هرآنچه که نیاز دارید بدانید آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

هدف و بودجه

قبل از اینکه به نام‌های برند یا انواع بدنه فکر کنید، در نظر داشته باشید که گیتار خود را برای چه منظوری استفاده خواهید کرد و چقدر پول برای خرید آن دارید.

سطح مهارت – آماتور یا پیشرفته

اگر یک مبتدی هستید که به دنبال یک ساز برای یادگیری هستید، ممکن است نخواهید خیلی پول برای خرید یک گیتار آکوستیک بسیار حرفه ای نداشته باشید. به دلیل تکنیک‌های تولید مدرن، مجموعه‌ی گسترده‌ای از گیتارهای کوستیک ارزان با کیفیت و صدای فوق‌العاده خوب وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید.

اما شاید شما یک نوازنده حرفه‌ای باشید که آماده ارتقاء به یک گیتار بهتر هستید. در این صورت، مهم است که تفاوت‌های بین انواع چوب‌های صدا و تأثیر صفحه‌ی صدا را بر رزونانس بدانید.

گیتارهای آکوستیک-الکتریک گزینه های شمارا بیشتر میکند

آیا قصد دارید با یک گروه بنوازید یا گیتار خود را به رویدادهای عمومی و یا کافه ای جهت نواختن ببرید ؟ در این صورت، ممکن است به یک گیتار آکوستیک-الکتریک فکر کنید.

گیتارهای آکوستیک-الکتریک با یک پیکاپ و یک پری آمپ داخلی مجهز شده‌اند که امکان اتصال گیتار به یک آمپلی‌فایر یا سیستم صوتی را بدون تغییر صدای آکوستیک غنی و بدون محدود کردن حرکتی شما در حال نواختن فراهم می‌کنند. وقتی به آمپلی‌فایر وصل نیستند، همچنان مثل سایر گیتارهای آکوستیک صدا می‌دهند. این گیتارهای ترکیبی به تدریج در بین نوازندگان محبوب شد و امروزه بسیار محبوب است ، در فروشگاه سازبرتر مجموعه‌ای گسترده از گیتارهای آکوستیک-الکتریک با هر بودجه‌ای فراهم شده است تا بتوانید به راحتی خرید گیتار اکوستیک خود را انجام دهید.

ساختار و طراحی

وقتی اصول اساسی در مورد نحوه‌ی طراحی و ساخت یک گیتار آکوستیک را درک کردید، می‌توانید تفاوت‌های حاشیه‌ای را که به شما در انتخاب بهترین گیتار برای نیازهایتان کمک خواهد کرد، ببینید و بشنوید. مواردی که به آنها اشاره خواهیم کرد میتواند فرایند خرید گیتار اکوستیک را برای شما بسیار آسان تر کند.

تشریح و بخش‌های گیتار آکوستیک

گردن

گردن یک گیتار آکوستیک به بدن گیتار وصل می‌شود و در سری با سرپیچ‌ها پایان می‌پذیرد. دسته‌ی گردن به بالای گردن نصب شده است، و پشت آن برای جای دادن دست، و کمک به نواختن‌ گیتار شکل داده شده است.

بیشتر گیتارهای آکوستیک از گردن مجموعه استفاده می‌کنند، به این معنی که گردن به بدن گیتار چسبانده شده است. جایگزینی رایج‌تر آن گردن پیچی است که بیشتر در گیتارهای الکتریک استفاده می‌شود. یک پاشنه به پشت گردن با بدن گیتار تلاقی دارد، پشتیبانی اضافی فراهم می‌کند.

گردن دارای یک میله فولادی است که از انحراف و یا چرخش به دلیل تنش رشته ها و عوامل محیطی جلوگیری می‌کند. قابلیت تنظیم میله فولادی می‌تواند مشکلاتی را که در آینده ممکن است برای دسته به وجود بیاید را با تنظیم برطرف کند. این میله فولادی را می‌توان یا در سرپیچ‌ها، یا در داخل بدن گیتار، در پایه گردن تنظیم کرد.

فرت برد یا فینگر برد ، معمولاً قطعه‌ای جداگانه از چوب است که به گردن چسبانده می‌شود. دسته‌ها عمدتاً از چوب رزوود یا ابنوس ساخته می‌شوند.

نوارهای نازک فلزی که به نصف‌گام در طول مقیاس 12-تن، در چوب جاسازی شده‌اند، به مشخص کردن جایگاه نت‌های مختلف در آکورد 12-تن کمک می‌کنند. بیشتر دسته‌های گیتار دارای نقاط یا نمادهای جاسازی شده در نت‌های فرد، با شروع از سومین نت – بدون در نظر گرفتن نت‌های 11 و 13 به جای آن به نت 12 یا 8م هستند.

سرپیچ گردن در انتهای گردن مقابل بدن گیتار قرار دارد. با پیچی‌های تنظیم، همچنین با نام‌های سرپیچ‌ها، یا سرپیچ‌های ماشین ,و یا ماشین هد شناخته میشوند. این‌ها تنش هر رشته را تنظیم می‌کنند و نت‌هایشان را تغییر می‌دهند.

بدن

بدن یک گیتار آکوستیک از صفحه بالایی، که همچنین به صورت صفحه‌ی صدا شناخته می‌شود، و صفحه های پشتی و جانبی تشکیل شده است. صفحه‌ی صدا توسط استحکامات داخلی پشتیبانی می‌شود؛ کناره‌ها و پشت که با هم یک حفره خالی را تشکیل می‌دهند. انحناهای بالایی بدن را بوت بالا می‌نامند، در حالی که انحناهای معمولاً بزرگتر بدن را بوت پایین می‌نامند. منطقه‌ای که بین آن‌ها قرار دارد، به عنوان دور کمر شناخته می‌شود.

اندازه و شکل بدن بر صدا و قابلیت نوازندگی ساز تأثیر می‌گذارد. پیدا کردن یک شکل بدن که به نیازهای فیزیکی و موسیقی‌ای شما مطابقت داشته باشد، به انتخاب صحیح گیتار آکوستیک کمک می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اندازه بدن – راحتی و رزونانس، به بخش زیر بندی شکل بدن نگاه کنید.

سوراخ صدا، از طریق آن صدا پخش می‌شود، با دور کمر هماهنگ شده است، در پایه‌ی دسته‌ی نواختن قرار دارد و معمولاً با حفاظتی از پلاستیک یا مواد دیگر مجهز شده است.

رشته‌های گیتار به بدن گیتار در محلی به نام پل متصل می‌شوند. پین‌های پل هر رشته را مهار می‌کنند. نواز مواد نازکی که رشته‌ها را روی پل فاصله می‌دهند، سنجاق یا گریوند نامیده می‌شود. پل، ارتعاشات رشته‌ها را به صفحه‌ی صدای گیتار منتقل می‌کند که بازدهی صدای ساز، که همچنین به عنوان پراکنش یا پرتاب صدا نیز شناخته می‌شود را تحت تاثیر قرار میدهد.


سیستم‌های گیتار آکوستیک-الکتریک

بسیاری از موسیقیدان‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند از امکانات ویژه گیتار اکوستیک-الکتریک بهره‌مند شوند تا صدای گیتار خود را به وسیلهٔ یک آمپلی‌فایر یا سیستم صوتی تقویت کنند و این مورد را در زمان خرید گیتار اکوستیک مد نظر قرار میدهند. حالا، چگونه یک گیتار آکوستیک-الکتریک کار می‌کند؟ این گیتارها دارای یک سیستم پیکاپ در داخل بدنه هستند که صدا و ارتعاشات را به کنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند. این سیگنال‌ها ممکن است ضعیف باشند، بنابراین بیشتر گیتارهای آکوستیک-الکتریک از پری‌آمپ (پیش‌آمپلی‌فایر) برای تقویت آن‌ها استفاده می‌کنند.

انواع و صدا

هر گیتار آکوستیک با عناصر ساختار و طراحی اساسی یکسانی به اشتراک می‌گذارد، اما تفاوت‌های مهمی وجود دارد که بر صدا و قابلیت بازی گیتار تأثیر می‌گذارد. هر گیتار از ویژگی‌های اساسی فوق بهره‌مند است، اما حالا که می‌دانید گیتار آکوستیک چگونه طراحی و ساخته می‌شود، بهتر است برخی از متغیرها را که نحوه حس و بازی هر گیتار را تغییر می‌دهند، در نظر بگیرید. این متغیرها عبارتند از :

  • انواع بدنه
  • صفحه‌ها (تاپ‌ها)
  • عرض و طول گردن
  • رشته‌های نایلونی در مقایسه با رشته‌های فلزی
  • صدای چوب‌های

درک گزینه‌های موجود در این دسته‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای خرید گیتار اکوستیک خود بگیرید.


انواع بدنه – راحتی و رزونانس

تقریباً هر گونه نکاتی در مورد سبک بدنه یک گیتار آکوستیک وجود دارد همانطور که شرکت‌های سازنده آن‌ها مختلف هستند. یک گیتار انتخاب کنید که صدای مورد نظر شما را تولید کند، اما همچنین یک گیتار راحت برای نواختن انتخاب کنید. دقت داشته باشید که میخواهید نشسته یا ایستاده اجرا کنید ، چراکه بعضی از اشکال گیتار ها مناسب نشسته نواختن نیستند.

صفحه صدا قسمت بالایی بدنه گیتار است. به طور کلی، هرچه صفحه صدا بزرگتر باشد، صدای گیتار عمیق‌تر و بلندتر خواهد بود. سایر انواع، صفحه صدای بزرگ را با کمربندی باریک ترکیب می‌کنند تا گیتار راحت‌تر شود.

هر چند اندازه‌های دقیق ممکن است از یک تولید کنندهٔ گیتار به دیگری متفاوت باشد، اما برخی از اشکال بدنه محبوب گیتارهای آکوستیک عبارتند از:

کنسرتی و کنسرتی گرند

گیتار های آکوستیک کنسرتی به سال 1854 برمی‌گردند. ابعاد کوچک‌تر آنها، به طور کلی حدود ۱۳-۱/۲ اینچ در لبه پایینی دارند، صدای روشن با یک مید رینج قوی ایجاد می‌کنند. این اندازه کوچک، راحتی را فراهم می‌کند و این گیتارها را برای موسیقیدانان کوچکتر بسیار بیشتر قابل اجرا می‌کند.

استایل بدنه گرند کنسرت یکمی بزرگتر است، به طور کلی حدود ۱۴ تا ۱۴-۱/۴ اینچ در لبه پایینی دارند. آنها همچنان از یک مید رینج خوب برخوردار هستند، اما با صدایی قوی‌تر.

Auditorium و Grand Auditorium

استایل ارکستریم یا تئاتریم یکی از استایل‌های متوسط است که اندازه آن به اندازه‌ی یک گیتار اکوستیک دردنات معمولی است، اما با کمربندی کوچکتر. این گیتارها تعادلی بین حجم، تن، و راحتی دارند و در دهه‌های اخیر دوباره مورد توجه قرار گرفته‌اند. در سال ۱۹۹۲، اریک کلپتون از یک گیتار آکوستیک از این اندازه‌ی بدنه استفاده کرد، هنگامی که برای ضبط آلبوم Unplugged خود در MTV Live ظاهر شد.

لبه پایینی گرند ارکستریم در برخی موارد از لبه پایینی کلاسیک گیتار دردنات – به طور کلی ۱۶ اینچ – پهن‌تر است، اما کمر آن باریک‌تر است که یک شکل ظریف و شیب‌دار می‌سازد. این گیتارها دارای دامنه‌ی گسترده‌ای برای حجم و تن تعادلی بیشتری نسبت به استایل‌های بدنه کوچکتر دارند.

دردنات

استایل معمولی بدنه‌ی گیتار آکوستیک که از صفحه‌ی صدای بسیار بزرگ استفاده می‌کند، استایل دردنات است. گیتارهای دردنات به خاطر بخش بالایی مستطیلی ، کمربندهای وسیع و گردن‌های ۱۴ فرت آنها مشخص است. اولین گیتار دردنات در سال ۱۹۱۶ توسعه یافت و از آن زمان به بعد به شدت محبوب شده است. گیتارهای دردنات بخاطر صدای قدرتمند و پرانرژی‌شان، بسیار محبوب در میان گیتاریست‌های بلوگرس هستند.

جامبو

این گیتارهای بزرگ و پرانرژی اغلب به عنوان گیتارهای استاندارد “کابویی” در نظر گرفته می‌شوند. با عرضی تا ۱۷ اینچ در نزدیکی نقطه پایینی بدنه، این گیتارهای آکوستیک با صدای بلند و رزونانس عمیق، به خوبی خود نمایی می‌کنند.

گیتارهای مسافرتی و مینی-آکوستیک

نوازندگان کوچکتر، موسیقی‌دانانی که به‌طور مداوم سفر می‌کنند، و والدینی که برای کودکانشان خرید می‌کنند، ممکن است علاقه‌مند باشند به گیتارهای آکوستیک سفری و کوچک. این گیتارها برای راحتی نوازندگان کوچکتر و همچنین برای ایجاد راحتی در سفر طراحی شده‌اند، اما بسیاری از تولیدکنندگان گیتار زمان و منابع زیادی را صرف ساخت گیتارهای آکوستیک به مقیاس کوچک‌تر کرده‌اند که کیفیت یا صدای گیتار را به مخاطره نمی‌اندازند.

بیشتر مینی‌اکوستیک‌ها از همان شکل آشنای یک گیتار آکوستیک استفاده می‌کنند، با مقیاسی تقریباً ۳/۴ و ۱۸ تا ۲۰ فرت. دیگری که اغلب به عنوان “بک‌پکرها” نامیده می‌شوند، بدنه‌ای باریک دارند که تنها اندکی از عرض گردن بیرون می‌آید. بک‌پکرها برای بادوام بودن، سبک بودن و بسته‌بندی آسان طراحی شده‌اند.

کات اوی

بعضی از گیتارهای اکوستیک، با وجود انواع بدنه، دارای یک برش در قسمت بالایی بدنه هستند تا به بازیکنان کمک کند به راحتی به فرت‌های بالاتر روی گردن گیتار دسترسی داشته باشند. فیل کیگی، یک گیتاریست آمریکایی فعال و بسیار تحسین‌شده، معمولاً از یک گیتار آکوستیک با برش استفاده می‌کند. اگر قصد دارید لید ها را با گیتار آکوستیک خود پخش کنید، یا عادت دارید اجرا را بر روی گیتار الکتریک انجام دهید، ممکن است گیتاری با بدنه برشی را ترجیح دهید.

تاپ ها (صفحه رویی گیتار) – چوب لمینیت در مقابل چوب تخته

تاپ های گیتار بیشترین تأثیر را بر کیفیت صدای ابزار دارد. صدایی که توسط سیم‌های گیتار تولید می‌شود، از طریق پل به تاپ منتقل می‌شود که آنجا تقویت می‌شود. همانطور که در زیر در مورد چوب‌های صدا گفته شد، چوبی که برای تاپ استفاده می‌شود، به طور قوی ویژگی‌های صدایی گیتار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صدایی که توسط سیم‌های گیتار تولید می‌شود، از طریق پل به تاپ منتقل می‌شود که آنجا تقویت می‌شود. به همین دلیل، همانطور که گفته شد، هرچه تاپ بزرگتر باشد، صدای بلندتر است.

تاپ های گیتار آکوستیک از چوب‌های لمینیت یا چوب تخته ساخته می‌شوند. بالایی تخته معمولاً از دو تکه چوب یک‌پوست است که چوب‌های آنها با طرح‌های مطابق در وسط صفحه رویی گیتار قرار می‌گیرند. تاپ های لمینیت از چند لایه چوب – معمولاً یک چوب مرغوب‌تر در بالایی و چندین چوب معمولی در زیر – به هم فشرده شده است.

چوب لمینیت به خوبی که چوب تخته صدا را منتقل و ایجاد میکند عمل نمیکند، بنابراین صدای پر و حجیمی تولید نمی‌کند. با این حال، برای مبتدیان، یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه خرید گیتار اکوستیک مبتدی است.

عرض و طول گردن

به تناسب اندازه بدنه گیتار ، ضخامت و عرض گردن‌های گیتار متفاوت است. این تأثیری بر صدای گیتار ندارد، امابر روی راحتی شما با ساز تأثیر خواهد داشت.

گردن‌های آکوستیک معمولاً به عنوان گردن‌های ۱۲- یا ۱۴-فرت لیست می‌شوند. این عدد به تعداد فرت‌هایی اشاره دارد که بالای گوشه‌ی گیتار هستند، نه تعداد کل فرت‌ها. در یک دسته گیتار ۱۲-فرت، فرت‌های ۱۳ و ۱۴ روی بدن گیتار قرار دارند و بنابراین، سخت‌تر قابل دسترسی هستند نسبت به یک گردن ۱۴-فرت که فرت‌ها بیرون از بدن گیتار گسترش داده شده‌اند. اگر دست‌های کوچک دارید، بهتر است به دنبال خرید یک گیتار اکوستیک با گردن کوچکتر و باریک تر باشید.

سیم‌های نایلونی در مقابل سیم‌های فلزی

یک اشتباه رایج این است که یک نوازنده جدید باید با سیم‌های نایلونی شروع کند، زیرا آسانتر برای انگشتها یا آسان‌تر برای اجرا است. اما سیم‌های نایلونی و سیم‌های فلزی روی یک گیتار متفاوت قرار می‌گیرند، بنابراین این مسأله مرتبط با پیشرفت از یک نوع سیم به سایر نوع‌ها با تجربه اتفاق نمی افتد. آنچه که واقعاً تصمیم شما را مشخص می‌کند، نوع موسیقی است که می‌خواهید اجرا کنید.

سیم‌های نایلونی صدای نرم و ملایمی ایجاد می‌کنند. آنها اغلب در نوازندگی گیتارهای کلاسیک و فلامنکو استفاده می‌شوند، همچنین برخی از موسیقی‌های مردمی. گیتارهای کلاسیک دارای گردن‌هایی با عرض بیشتری هستند تا فاصله بیشتری بین سیم‌ها فراهم کنند و گردن‌های کوتاه‌تری نسبت به گیتارهای آکوستیک با سیم‌های فلزی استفاده می‌شوند.

سیم‌های فلزی معمولی‌تر هستند و معمولاً توسط موسیقیدانان راک، کانتری و پاپ استفاده می‌شوند. گیتارهای آکوستیک با سیم‌های فلزی صدایی بلندتر و روشن‌تر ایجاد می‌کنند که معمولاً با صدای کلاسیک، گیتار آکوستیک ارتباط دارد.

چوب‌ ها و صدا

در حین خرید گیتار اکوستیک، شما متوجه انواع مختلف چوب‌های موجود در بخش‌های مختلف گیتارهای آکوستیک خواهید شد. توانایی تشخیص صدایی که از گیتار خود می‌خواهید، به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه، مروری بر برخی از چوب‌های رایج، چگونگی استفاده از آنها و ویژگی‌های صدایی آنها که معروف به آن‌ها است، آورده شده است:

سرو: چوبی نرم است که صدای روشنی تولید می‌کند. پاسخ سریعی دارد که به یک تکنیک نور مایل است، و یک چوب بالایی متداول برای گیتارهای کلاسیک یا فلامنکو است. همچنین برای کناره‌ها و پشت گیتار استفاده می‌شود.

کوکوبولو: چوب سختی است که برای کناره‌ها و پشت گیتار استفاده می‌شود. سریع و پاسخگو است و صدای روشنی تولید می‌کند.

ابنوس: ابنوس قوی است با حس لغزشی، که آن را به عنوان مواد جدید خوب ساخت بندها می‌کند.

گرانادیلو: گرانادیلو چوب کمی کمی است که به عنوان یک نوع از چوب رزین محسوب می‌شود، اگرچه جمع و جور است. به طور سنتی برای تقویت‌های ماریمبا استفاده می‌شود، و هنگام استفاده برای کناره‌ها و پشت گیتار آکوستیک، صدای شفاف و روشنی را ایجاد می‌کند.

کوآ: یک چوب هاوایی با رنگ طلایی منحصر به فرد که تاکید بر تن‌های میانی را تأکید می‌کند. برای تمامی بخش‌های بدنه یک گیتار آکوستیک استفاده می‌شود، اما معمولاً در گیتارهای گران قیمت به دلیل کمیت محدودیتش استفاده می‌شود.

ماهوگانی: چوبی جمع است که نرخ پاسخ آن کندتر است. هنگام استفاده به عنوان چوب بالا، ماهوگانی صدای قوی ایجاد می‌کند که بر تن‌های بالا تأکید می‌کند و اغلب با نواختن کشور یا بلوز مرتبط است.

افرا: افرا معمولاً برای کناره‌ها و پشت گیتار استفاده می‌شود، زیرا نرخ پاسخ آن و میرایی داخلی آن به رنگ طبیعی بالای چوب بالایی اضافه نمی‌کند. صدای خشکی تولید می‌کند که بر تن‌های بالا تأکید می‌کند. رزونانس پایین‌تر آن باعث می‌شود که در تنظیمات زنده، به ویژه با یک گروه، هنوز هم از طریق میکس صدای دیگر ابزارها قابل شنیدن باشد.

اوانگکول: اوانگکول چوبی پایدار آفریقایی است که شبیه به چوب رزین است. معمولاً برای کناره‌ها و پشت استفاده می‌شود، زیرا تن‌های میانی را تأکید می‌کند و صدایی خوب گرد و گوشتی ایجاد می‌کند. صدای اوانگکول گرمای چوب رزین را با میان‌برقهای درخشان ماهوگانی یا کوآ ترکیب می‌کند.

رزوود: کاهش تأمین چوب رزوود برزیلی منجر به جایگزینی آن با چوب رزوود هندی در اکثر بازارها شده است. اگرچه این دو چوب ظاهری متفاوتی دارند، اما کیفیت صوتی آن‌ها تقریباً یکسان است. چوب رزوود، یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین چوب‌های استفاده شده در گیتارهای آکوستیک است که به خاطر صداهای غنی و پیچیده‌اش که حتی در مقاطع سنگین بیس هم ممکن است متمایز بماند، مورد قدردانی قرار گرفته است. حمله قوی و صداهای رینگ آن برای ایجاد صدای بسیار واضح و پرتو بسیار موثر است. رزوود همچنین یک انتخاب محبوب برای تارها و پل گیتارها است.

ساپله: ساپله یک چوب آفریقایی بسیار پایدار است، برای کناره‌ها و پشت گیتار برای اضافه کردن میان‌برقها و رزونانس اضافی استفاده می‌شود. صدای ساپله مشابه ماهوگانی است، اما کمی بیشتر از آن برای تن‌های فلزی تأکید دارد.

صنوبر (کاج ): چوب کاج یک استاندارد برای سطوح بالای گیتارهای آکوستیک است. این چوب سبک اما قوی است و با ایجاد رزونانس مناسب، وضوح را به خطر نمی‌اندازد. چندین گونه از چوب کاج برای ساخت تاپ‌های گیتار استفاده می‌شود، از جمله کاج سیتکا، انگلمان، آدیراندک و کاج اروپایی. هر کدام ویژگی‌های صدایی و رنگی به‌طور ظریفی متفاوتی دارند.

گردو: گردو یک جایگزین برای ماهاگونی در بدنه‌ها است که برتری صدای میانه‌ای را تأکید می‌کند و پراکندگی صدای بالای تاپ را افزایش می‌دهد. این چوب چگالی و سفتی مشابهی با کوآ دارد، با صدای بالایی مشابه ولی نت‌های پایینی‌اش عمیق‌تر هستند و پس از تعمیر تکمیلی بهبود می‌یابند.

گیتار‌های آکوستیک با ۱۲ سیم و اشکال جانبی

هنگامی که گیتارهای آکوستیک مختلف را در نظر می‌گیرید، احتمالاً با دو نوع اصلی تغییرات در گیتار آکوستیک سنتی مواجه خواهید شد. یکی دارای سیم‌های اضافی است، و دیگری از شکل و مواد بدنه به طریقه‌ای چشمگیر متفاوت است.

خرید گیتار آکوستیک با ۱۲ سیم


گیتار آکوستیک با ۱۲ سیم یک نوع تغییر استاندارد است که توسط چندین سازنده گیتار مختلف ساخته شده است. این نوع گیتارها معمولاً توسط نوازندگانی استفاده می‌شوند که در موسیقی مردمی و بلوز تخصص دارند. آرلو گاتری و جان دنور فقط دو نمونه از بسیاری از هنرمندان معروف آمریکایی هستند که معمولاً از گیتار آکوستیک با ۱۲ سیم استفاده می‌کنند.

گیتارهای آکوستیک با ۱۲ سیم دارای شش دسته رشته، هر کدام با دو سیم هستند که برای تولید اثر صدایی زنگناز و گروهی هستند. معمولاً جفت‌های سیم در دسته‌های باس به اختلاف یک اکتاو تنظیم می‌شوند در حالی که تمام رشته‌های ترمپتر به یکدیگر تنظیم می‌شوند. برخی از گیتاریست‌ها ترجیح می‌دهند که سیم دوم در دسته سوم (جی) را به صورت یکسان تنظیم کنند در حالی که دیگران انتخاب می‌کنند که آن را به صورت اکتاو بالاتر برای تولید صداهای زنگی مانند زنگ ترین تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید

انواع چوب در ساخت گیتار ها ، بهترین گیتار های آکوستیک کورت

ترجیحات شخصی قبل از خرید گیتار آکوستیک

در آخرین مرحله، در میان تمام ملاحظات در مورد رویه‌ها و اشکال و صداها، اهمیت انتخاب گیتاری که شما دوست دارید را نباید دست کم بگیرید. خرید یک گیتار اکوستیک را مد نظر داشته باشید که احساس راحتی برای شما داشته باشد، برای نشستن یا ایستادن. اطمینان حاصل کنید که یک گیتار را انتخاب کنید که به شیوه نواختن شما پاسخ دهد، و اگر به یک گیتار “خوب” استقرار نداده‌اید، اگر صدای آن را دوست ندارید، به آن رضایت ندهید.

با انتظارات مشخص آماده شوید. احساس داشته باشید که چگونه قصد استفاده از گیتار خود را دارید، و درک ابتدایی از نحوه کار گیتارهای آکوستیک، و همچنین چگونگی تأثیر چوب‌ها و اجزا بر صدای آن‌ها داشته باشید. اما با وجود ویژگی‌ها یا برچسب قیمت، گیتاری که با سبک شما مطابقت دارد، گیتاری خواهد بود که برای سال‌ها لذت خواهید برد.

منبع تصاویر :guitaristnextdoor.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *