ادوات موسیقی, پیانو, موسیقی

بهترین سن برای یادگیری پیانو: آیا نواختن پیانو برای کودکان مفید است؟

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بسیاری از کودکان در سنین پایین به سمت پیانو جلب می‌شوند. نواختن پیانو، از نظر کودکان، جذاب و جالب است. بسته به اینکه شما یک پیانو یا یک کیبورد داشته باشید، امکان تولید صداهای متنوع نیز وجود دارد ! با این همه حرف جذاب، بسیاری از والدین اغلب در مورد بهترین سن برای یادگیری پیانو، سوال می‌کنند، به ویژه اگر بخواهند کودکانشان به خوبی نواختن پیانو را یاد بگیرند.

اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است با ساز برتر همراه باشید تا در ادامه پاسخ آن را پیدا کنید.

افراد تقریباً در هر سنی می‌توانند پیانو را یاد بگیرند، بهترین سن برای یادگیری اما، به عواملی بستگی دارد که برای هر فرد منحصر به فرد است.

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو معمولاً بین 6 تا 9 سالگی است. در حالی که هنرجویان بزرگ‌تر ممکن است راحت تر بیاموزند، هنرجویانی که حتی 6 ساله هستند هم می‌توانند یاد بگیرند چرا که کلاویه‌های پیانو برای نواختن آسان هستند. بسته به هنرجو، حتی کودکان بسیار جوان زیر 5 سال هم می‌توانند شروع به کاوش در دنیای پیانو کنند. در نهایت، موتزارت هم در سن 3 سالگی شروع به نواختن پیانو کرد !

بهترین سن برای یادگیری پیانو بین 6 تا 9 سالگی است، اما برخی هنرجویان ممکن است زودتر یاد بگیرند.

آیا فرزند شما آماده است تا یادگیری پیانو را شروع کند ؟

بعضی از عوامل ممکن است تعیین کننده باشند که فرزند شما آماده است یادگیری پیانو را شروع کند یا خیر. این عوامل می‌توانند شامل مسائل فیزیکی مانند اندازه دست، هماهنگی، دقت و استقلال انگشتان باشند. اما برای بسیاری از هنرجویان، این عوامل می‌توانند شامل مسائل اجتماعی نیز بشوند، مانند توانایی تمرکز، دنبال کردن یک برنامه تمرینی و ارتباط مؤثر با دیگران.

بیشتر بخوانید :

مقایسه پیانو های سری clp یاماها

7 نشانه که فرزند شما آماده است تا پیانو را یاد بگیرد

زمانی که تصمیم داشتید تا فرزندتان یادگیری پیانو را شروع کند، به دنبال این نشانه‌ها بگردید.

  1. مهارت‌های حرکتی پایه : هنرجویان با چالش‌های کنترل حرکت ممکن است زمانی که می‌خواهند کلاویه‌های پیانو را بفشارند احساس ناخوشایندی کنند. به ویژه اگر بین نت‌ها بخواهند دست بگذارند. خبر خوب این است که نواختن پیانو می‌تواند این مشکلات را به مرور زمان حل کند و به هنرجویان اعتماد به نفس بدهد. پیانو نیاز به قدرت متوسط ​​انگشت و بازو برای فشردن کلاویه‌ها دارد و راحت‌تر از سازهای زهی مانند گیتار یا ویولن صدا تولید می‌کند.
  2. شناختهای اساسی : نواختن پیانو شامل استفاده از هر دو دست است. هنرجویان مبتدی نیازی به حس بالا یا هماهنگی بی نقص اعضای بدن ندارند. با این حال، دانستن تفاوت بین چپ و راست برای نواختن اکثر آهنگ‌ها لازم است.
  3. توانایی شمارش تا 4 : زمانی که درس پیانو را شروع می‌کنید، دانستن چگونگی شمارش تا 4 به کودک شما کمک خواهد کرد تا با مفاهیم زمانی اساسی که برای نواختن اکثر آهنگ‌ها لازم است، آشنا شود.
  4. اشتیاق و انگیزه : به طور کلی، هنرجویان که مشتاق به نواختن پیانو هستند، با نرخی نسبتا بالاتری نسبت به هنرجویان بی‌انگیزه، پیشرفت می‌کنند. اگر فرزند شما از موسیقی لذت می‌برد یا به نظر می‌آید که از نواختن ترانه‌های جدید هیجان‌زده است، این نشانه خوبی است که نشان از آمادگی برای شروع به یادگیری میباشد.
  5. تمرکز به مدت 30 دقیقه : تمرین مداوم کلیدی برای یادگیری یک ساز موسیقی است، و پیانو نیز مستثنی نیست. اگر فرزند شما می‌تواند به مدت 30 دقیقه روی یک وظیفه تمرکز کند، احتمالاً قادر به یادگیری پیانو نیط خواهد بود.
  6. آماده به تمرین روزانه : اگر فرزند شما حداقل 30 دقیقه در هر روز برای تمرین وقت دارد، احتمالاً آماده به شروع نواختن پیانو خواهد بود. برای الهام‌بخشی به فرزندانتان برای تمرین، اهمیت دارد که به آن‌ها امکان دسترسی به یک پیانو یا کیبورد را در خانه بدهید.
  7. بالغ و توانایی پیروی از دستورات: کودکان بین 6 تا 9 سالگی در اصطلاح رفتاری ممکن است متفاوت باشند. اگر فرزند شما قادر به پیروی از دستورات مربیان است، احتمالاً در مقابله با چالش‌ها موفق‌تر خواهد بود.

تئوری موسیقی

فرزند شما باید قادر به یادگیری نت خوانی و تئوری موسیقی باشد. حداقل تا سطحی که بتواند الفبای موسیقی ( دو ( Do )، ر ( re )، می ( mi )، فا ( fa )، سل ( Sol )، لا ( la ) و سی ( si )) را یاد بگیرد و بنوازد.

نکاتی هنگام شروع یادگیری پیانو

  1. قرار دادن پیانو یا کیبورد در بخش شلوغ خانه : نگه‌داشتن پیانو یا کیبورد در یک اتاق معمولی مانند اتاق نشیمن، اتاق بازی یا اتاق فرزند، امکان نواختن راحت را ایجاد خواهد کرد و فرزند شما را به تمرین ترغیب می‌کند.
  2. حفظ تنظیمات پیانو یا خرید کیبورد: هر سازی باید به منظور حفظ انگیزه هنرجو منظماً نگه‌داری شود. سخت است تا انگیزه خود را در زمانی که با یک ساز بد صدا مینوازید حفظ کرد . به همین دلیل، پیانو‌ها باید به طور منظم تنظیم شوند، اما یک کیبورد الکترونیکی یا بهتر از آن یک پیانو دیجیتال جایگزینی عالی برای پیانو است – نه تنها در فضا صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه به هیچ تنظیمات خاصی نیاز ندارد.
  3. اطمینان از اینکه صندلی پیانو صحیح تنظیم شده باشد : صندلی پیانو همیشه باید به اندازه‌ای تنظیم شود که به فرزند شما اجازه دهد به راحتی کلاویه هارا بنوازد. در غیر این صورت، فرزند شما ممکن است تکنیک‌های نادرستی یاد بگیرد یا حتی کمی درد تجربه کند. برای به‌درستی نشستن، بازوهای فرزند شما (از مچ به آرنج) باید تقریباً افقی با زمین باشند تا دست‌ها به روی کلاویه‌ها استراحت کنند.
  4. تمرکز بر دقت به جای سرعت : هنرجویان باید همیشه ابتدا با تمرکز بر دقت تمرین کنند و سپس به تدریج سرعت خود را افزایش دهند. هنرجویان جوان اغلب تمایل دارند که چیزها را با سرعت یاد بگیرند، که ممکن است منجر به یادگیری نادرست شود.
  5. کمک به فرزند شما در مدیریت عادات تمرین بهتر : زمانی که درس‌های پیانو شروع می‌شود، شما می‌توانید به فرزندتان کمک کنید تا یک برنامه تمرین ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها آنچه را که از مربیان خود یاد گرفته‌اند، به کار ببندند. با پیشرفت فرزند شما و بزرگتر شدن او، او به تدریج قادر به مدیریت زمان تمرین خود بدون کمک شما خواهد بود.
  6. هم نوازی با دیگر دانش‌آموزان: به علاوه تمرین روزانه، دانش‌آموزانی که به صورت گروهی یا در یک بند پیانو مینوازند، پیشرفت سریع‌تری خواهند داشت.

چه زمانی برای شروع نواختن پیانو دیر است؟

جواب این سوال هرگز است! هر وقت که بخواهید یادگیری نواختن یک ساز را شروع کنید، دیر نیست.

در نهایت، نواختن پیانو یک تجربه شگفت‌انگیز و هنری است که برای هر سنی مناسب است. با این حال احتمالا بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو بین 6 تا 9 سال باشد، اما اگر شما یا فرزندانتان مشتاق به یادگیری هستید، هر زمانی می‌توانید شروع کنید و لذت ببرید.

اگر به دنبال یادگیری پیانو هستید یا فرزند خود را برای این سفر هنری آماده می‌کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که برای شروع یک پیانو یا کیبورد دیجیتال تهیه کنید. در فروشگاه ساز برتر ما انواع پیانو ها و کیبورد هارا برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید به راحتی از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.همچنین شرای خرید اقساطی را برای شما هموطنان گرامی ایجاد کرده ایم تا با خاطری آسوده خرید کنید.

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید پیانو
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *